نفرات برتر کنکور ملاک قضاوت نظام آموزشی مدارس باشند یا نه چندان اهمیتی ندارد

نفرات برتر کنکور ملاک قضاوت نظام آموزشی مدارس باشند یا نه چندان اهمیتی ندارد

میرزاده،سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

 تنوع مدارس باید جمع شود؛ چون نتیجه آن به ضرر مدارس دولتی تمام خواهد شد.

نفرات برتر کنکور ملاک درستی برای قضاوت نظام آموزشی نیست.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: باز هم به این پرسش تاریخی می‌رسیم که علم بهتر است یا ثروت؟

حالا دیگر بر همه واضح و مبرهن نیست که علم بهتر از ثروت است، چون به راحتی می‌توانید علم را با پول بیشتر بخرید و آینده‌ای درخشان با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های سطح بالای کشور برای فرزندتان بسازید.

این روزها اگر چند ده میلیون پول برای شهریه مدارس غیرانتفاعی و علاوه بر آن شهریه کلاس‌های مختلف کنکور داشته باشید می‌توانید با غرور از رتبه بالای کنکور فرزندتان صحبت کنید و هوش و استعداد فوق‌العاده‌اش را به رخ فامیل و آشنایان بکشید.

این مدارس با برنامه‌ریزی دقیق و جذب رتبه بالاهای کنکور و مدال‌آوران المپیادی به عنوان مدرس، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند تا دانش‌آموزان با هر ضریب هوشی موفق به قبولی در رشته‌های خوب دانشگاهی شوند.

نفرات برتر کنکور ملاک قضاوت نظام آموزشی مدارس

حتا گاهی اولیای مدرسه تا لحظه ورود به جلسه کنکور همراه دانش‌آموز بوده‌اند و نکات کلیدی و حساس را یادآوری می‌کردند و در اخر هم دو تا سیلی به گونه‌های دانش‌آموز زده‌اند (از آنها که معمولاً مربیان برای روحیه دادن و سرحال کردن ورزشکار می‌زنند)، شانه‌هایش را ماساژ داده‌اند.

حتا می‌خواستند گچ وزنه‌برداری هم بیاورند ولی دیدند نمی‌تواند مداد دستش بگیرد، بی‌خیال شدند. یک پلاستیک پر از پسته و بادام در جیب داوطلب مورد نظر گذاشتند و روانه جلسه کردند.

 از طرف دیگر دانش‌آموز مدرسه دولتی با یک بسته نخود کشمش و یکی دو تا مداد  پاک‌کن در حالی وارد جلسه می‌شود که هیچ دستی روی شانه‌هایش نکوبیده و فقط یکی وسط جمعیت پایش را حسابی لگد کرده و بیچاره حالا با ورم انگشت شصت و درد زیاد باید سر جلسه بنشیند.

به قول آقای میرزاده نفرات برتر کنکور ملاک درستی برای قضاوت نظام آموزشی نیست.

ولی ملاک مهمی برای قبولی در دانشگاه‌های معتبر است.

فارغ‌التحصیلانی که در آینده قرار است جامعه پزشکان، مهندسان، مدیران و وکیلان کشور را بسازند و آیا واقعاً برای این مشاغل آمادگی لازم را خواهند داشت؟

پایان پیام

کد خبر : 132130 ساعت خبر : 2:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132130
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات