کنسرت خیریه دونوازی بهداد بابایی و نوید افقه در خرم‌ آباد برگزار می‌شود

کنسرت خیریه دونوازی بهداد بابایی و نوید افقه در خرم آباد برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی کنسرت دونوازی بهداد بابایی نوازنده سه‌ تار و نوید افقه نوازنده تنبک‌ ۳۱ مرداد ماه ساعت ۲۱ در سالن شهید آوینی مجتمع ارشاد خرم آباد برگزار می‌شود.

تمام عواید این کنسرت موسیقی سنتی به سیل‌زدگان لرستان اختصاص می‌یابد.

از زمانی که سیل خسارات زیادی به لرستانی‌ها وارد کرد، برخی از هنرمندان موسیقی لرستان و غیر لرستانی، تمام یا بخشی از درآمد اجراهای زنده خود را به آسیب‌دیدگان اختصاص دادند.

برای خرید بلیت کلیک کنید

حضور علاقه‌مندان به موسیقی در این کنسرت‌ها یک تیر و دو نشان است. هم به دیدن و شنیدن یک موسیقی دلپذیر می‌روند و هم در کار خیر شرکت می‌کنند.

کنسرت خیریه دونوازی بهداد بابایی و نوید افقه

نوید افقه فراگیری ساز تمبک را از سال ۱۳۶۲ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی سنتی نزد محمود فرهمند‌بافی آغاز کرد و طی دوره‌های مختلف از تجربیات ایشان بهره‌مند شد.

افقه با گروه‌های مختلفی از جمله سروش، فرامرز پایور، دالاهو، آئینه و مسیحا، گروه عارف و بسیاری دیگر از گروه‌ها همکاری داشته‌است.

وی تاکنون سه نمونه تمبک با صدادهی و تکنیک اجرایی متفاوت طراحی نموده‌است و هم‌اکنون مدیر آموزشگاه موسیقی داروک در شیراز است و در آنجا به تحقیق و تدریس مشغول است.

همچنین بهداد بابایی که خواهرزاده زنده‌یاد پرویز مشکاتیان است و موسیقی را نزد این استاد موسیقی سنتی آموخته است، در سال ۱۳۵۲ در نیشابور به دنیا آمده است.

بابایی، پس از فراگیری ردیف میرزاعبدالله، ردیف آقا حسینقلی را نیز نزد داریوش پیرنیاکان آموخت.

او همچنین، تئوری موسیقی و سلفژ را نزد محمدرضا درویشی آموزش دید و به مدت دو سال نیز از کلاس‌های دورهٔ عالی محمدرضا شجریان در زمینهٔ جواب آواز استفاده کرد.

بهداد بابایی در سال ۱۳۷۳ به عنوان تک‌نواز به عضویت گروه عارف در آمد.

او با خوانندگان برجسته‌ای همچون محمدرضا شجریان (در آلبوم در خیال)، ایرج بسطامی (در آلبوم بداهه خوانی و بداهه نوازی)، حمیدرضا نوربخش، شهرام ناظری و علی جهاندار به عنوان تک‌نواز همکاری کرده‌ است.

او با گروه‌های عارف و شهنازی، کنسرت‌هایی در داخل و خارج کشور داشته‌ است.

بابایی سابقهٔ تدریس در دانشگاه هنر را دارد و هم‌اکنون مدیریت کانون موسیقی عارف را به‌عهده دارد.

علاقه‌مندان به موسیقی سنتی می‌توانند بلیت این کنسرت را از سایت کاسیت کنسرت و یا از فروشگاه‌های موسیقی تال و آوای زاگرس تهیه کنند.

پایان پیام

کد خبر : 132517 ساعت خبر : 1:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132517
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات