الیاس حضرتی خبر داد؛ ارسال طرح حذف ارزش افزوده از تولید آثار هنری به صحن علنی

الیاس حضرتی خبر داد؛ ارسال طرح حذف ارزش افزوده از تولید آثار هنری به صحن علنی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد

به گزارش پایگاه خبری گلونی الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به خبرنگار سایت خانه تاتر از نهایی شدن طرح حذف مالیات ارزش افزوده از مراحل تولید آثار هنری در این کمیسیون و ارسال آن به صحن علنی جهت تصویب نهایی خبر داد.

این نماینده مجلس با اشاره به بررسی این موضوع در جلسات متعدد تخصصی با مدیر عامل خانه تئاتر، خانه سینما و خانه موسیقی، گفت:

«از این پس مالیات بر ارزش افزوده فقط از حلقه آخر یعنی بلیط فروشی این آثار افزوده شده و از خریدار کسر می‌شود.
حضرتی ابراز امیدواری کرد که این طرح در صحن علنی تصویب و برای اجرا به دولت ابلاغ شود».

الیاس حضرتی خبر داد

گفتنی است هم اکنون  مالیات بر ارزش افزوده در مراحل تولید آثار هنری اعمال و منجر به خسارت بسیاری برای هنرمندان در عرصه های مختلف می شود. همچنین کاهش تولید آثار هنری را به دنبال دارد.

درباره خانه تئاتر

موسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر در زمستان سال ۷۸ توسط عده ای از هنرمندان و مسئولان وقت تئاتری پایه گذاری شد. زمانی که دکتر حسین سلیمی رئیس وقت مرکز هنرهای نمایشی دو سالی از مدیریتش در این سمت می‌گذشت.

او به همراه دکتر مجید شریف خدایی (رئیس وقت شورای نظارت و ارزشیابی این مرکز )،لاله تقییان (مسئول انتشارات نمایش و سردبیر ماهنامه نمایش) ،حسن قرایی(مسئول وقت امور مالی مرکز هنرهای نمایشی)،ایرج راد (بازیگر،کارگردان ومدرس تئاتر) ،آتیلا پسیانی (بازیگر ،نویسنده وکارگردان تئاتر) و دکتر محمود عزیزی (بازیگر ، مدرس ،پژوهشگر و کارگردان تئاتر) در دفتر مرکز هنرهای نمایشی گرد آمدند و پایه گذار نهاد صنفی شدند.

هیات موسس خانه تئاتر جهت تدوین اساسنامه عبارت بودند از:۱- مجید شریف خدایی ۲- ایرج راد ۳- اصغر همت ۴- آتیلا پسیانی ۵- حسن قرائی.

پایان پیام

کد خبر : 132606 ساعت خبر : 3:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132606
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات