برای تشکیل گروه امداد جنگل‌های بلوط سردشت هم‌قسم شویم

برای تشکیل گروه امداد جنگل‌های بلوط سردشت هم‌قسم شویم

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد درویش نوشت: به دولت امیدی ندارم؛ از همان اول تکلیفم را روشن کنم!

دولتی که عالی‌ترین مقامش در حوزه محیط‌ زیست بگوید:

“سرمایه‌گذاری برای اطفای حریق جنگل‌های ایران، توجیه اقتصادی ندارد.”

یا نمی‌فهمد که جنگل چیست و یا فهمی از توجیه اقتصادی ندارد.

اما به مردمِ سرزمینم بسیار امیدوارم و می‌دانم که همیشه اهل سرودنِ ترانه معجزه هستند، به ویژه در بزنگاه‌هایی که اغلبِ سیاستمدارها، چراغ‌ها را خاموش و نفرین‌ها را روشن کرده‌اند.

از جنگل‌های سردشت خبر می‌رسد که تنها دارایی سه جوان که برای مهار آتش خود را سریعاً به محل رسانده بودند، سوخته است.

نام آنها یونس سالمی، سیدعلی حسینی و خسرو ابراهیم‌زادگان است.

هرچند که خوشبختانه امروز – ۱۶مرداد ۹۸ – توسط یک انسان نیکوکار ۳دستگاه موتورسیکلت برای آنها خریداری و تحویل شد؛ اما نگارنده با مشورت دوستانی در منطقه، در اندیشه‌ی ایجاد ستادی مردمی برای مهار آتش و حفاظت از رویشگاه‌های جنگلی زاگرس در سردشت است. آن جوانان شایسته و هموطنان کردزبانم باید بدانند که قلب‌هایی در تهران، اصفهان، مشهد، یزد، سمنان، ساری، رشت، گرگان، تبریز، شیراز، بندرعباس، کرمان، اهواز و … برای سلامتی و شادابی آنها می‌تپد. آنها باید بدانند که ما همه با هم هستیم.

برای تشکیل گروه امداد جنگل‌های بلوط سردشت هم‌قسم شویم

برای این گروه، تعداد ۳۰نفر داوطلب جوان، ورزیده و عاشق محیط‌زیست انتخاب شده‌اند که به شگردهای اطفای حریق در طبیعت آگاهی داشته و قرار است به جای موتورسیکلت با دوچرخه‌های برقی که توسط تیم دکتر قرآنی در دانشگاه صنعتی شریف تولید می‌شوند، تجهیز شوند.

بدیهی است که این تیم امدادی علاوه بر دوچرخه‌ به وسیله نقلیه، کوله‌های ویژه اطفاء حریق و تن‌پوش‌های مخصوص نیازمند هستند.

این افراد در گروه‌های چندنفره در قلمرو شهرستان سردشت و با نظارت رئوف آذری به تفکیک ١٠نفر برای سردشت و ۵نفر برای میرآباد، نلاس، ربط و آلان درنظر گرفته شده‌اند.

شاید این ماجرا سبب شود تا یکی از آرزوهایم، یعنی بنیاد دوچرخه را در ایران به ثبت برسانم؛ بنیادی که هدفش کمک به ارتقای فرهنگی/نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مبلمان شهری در سکونتگاه‌های ایرانی است.

دوستانی که مایل به کمک در تجهیز این ناوگان خودجوش و مردمی در حراست از جنگل‌های بلوط سردشت هستند، لطفاً کمک‌های خویش را – به هر میزان که باشد – به حساب شخصی‌ام در بانک ملی به شماره کارت زیر واریز فرمایند:

۶۰۳۷-۹۹۷۵-۵۰۱۰-۶۶۵۳
پایان پیام

کد خبر : 131873 ساعت خبر : 3:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=131873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات