جاده توره به بروجرد مایه شرمساری است
تصادفات جادهای و مرگومیر ناشی از آن در جاده توره تا مرز لرستان همه را کلافه کرده است.
مسیری که میتوانست سالها پیش اصلاح شود ولی تاکنون تغییری در آن ایجاد نشده است.
به گزارش پایگاه خبری گلونی مهمترین و پررفتوآمدترین مسیر جادهای کشور از آبادان و خرمشهر شروع میشود و پس از طی کردن استانهای خوزستان، لرستان، مرکزی و قم به تهران میرسد.
جادهای که بیشترین ترابری کالا و محصولات کشاورزی هم از طریق آن منتقل میشود.
این جاده که در حقیقت آن را باید شاهراه اقتصادی کشور بنامیم در همه مسیر خود بزرگراه و یا آزادراه است.
در این شاهراه گردنهها و پیچهای خطرناک زیادی وحود دارد که در طول سالهای اخیر تبدیل به چهارخطه شدهاند که تا حدود زیادی توانسته از تلفات جادهای در این مسیر جلوگیری کند.
این جاده هزار کیلومتری فقط از پلیس راه توره تا مرز راهداری لرستان دو خطه است.
جاده توره به بروجرد مایه شرمساری است
فیلم را آقای بهرامی از مخاطبان گلونی برای ما فرستاده است
مسیر پر پیچوخم و خطرناکی که سالها قبل عملیات چهاربانده شدنش شروع شد ولی هنوز به همان صورت باقی مانده است.
این مسیر یکی از پرحادثهترین راههای کشور است.
بهویژه در فصل زمستان با توجه به ارتفاع بالا و برفگیر بودن آن، تصادفات جادهای توره چند برابر میشود.
در زمان سرما بارها این مسیر به دلیل حجم بالای بارش برف مسدود میشود.
امنیت رانندگی در چنین جادهای قطعا با چند خطه کردن و اصلاح پیچهای خطرناک تا حدود زیادی تامین میشود.
البته آزادراه در حال ساخت خرم آباد – اراک می تواند در سالهای آینده مسیر جایگزین مناسب و ایمنی برای گردنههای پرخطر باشد.
اما تا آن اتمام ساخت آزادراه و حتی پس از آن حتما این جاده باز هم شاهد ترافیک بالایی خواهد بود.
اگرچه با ساخت آزادراه مسیر خلوتتر و کم رفتوآمدتری خواهد شد ولی خطر یک جاده را با میزان ترافیک آن نمیسنجند.
ایمنی یک راه بستگی به مهندسی آن راه دارد و اگر این مسیر اصلاح نشود، حتی پس از افتتاح آزادراه هم اخبار تصادفات و تلفات این جاده به گوشمان میرسد.
پایان پیام
کد خبر : 132845 ساعت خبر : 4:42 ب.ظ