هشت میلیون گردشگر خارجی به ترکیه رفتند

هشت میلیون گردشگر خارجی به ترکیه رفتند

براساس آمار فرودگاه‌های آنتالیا و غازی‌پاشا-آلانیا که از سوی اداره امور فرهنگی و گردشگری استانداری آنتالیا اعلام شده است:

در بازه زمانی ۱ ژانویه تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۹ از این استان ۸ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۹۲۴ گردشگر خارجی ۱۹۳ کشور سراسر جهان بازدید کردند.

در ماه ژوئیه گذشته ۳۴۴ هزار و ۲۷۲ گردشگر داخلی و ۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۹۲۸ گردشگر خارجی برای گذراندن ایام تعطیلات خود آنتالیا را انتخاب کردند.

پایگاه حبری گلونی؛ آرشین ساکی: گردشگری از جمله عوامل مهمی است که در کسب و کار یک منطقه و رونق اقتصادی آن تاثیر بسزایی دارد.

البته این رونق تنها در صورتی وجود خواهد داشت که مدیریت درست و حسابی اعمال شود  و بتوان از پتانسیل‌های موجود استفاده کرد.

تنها این‌که یک منطقه‌ای دارای جاذبه‌های گردشگری و یا آب و هوای خوب باشد مهم نیست، مهم‌تر از آن این است که بلد باشیم درآمدی که به صورت بالقوه است را باالفعل برسانیم.

آنتالیای ترکیه به خوبی نیاز خارجی را شناخته و توانسته در چند سال اخیر رکورد خوبی برای جذب گردشگر بزند.

رکوردی که احتمالا آن را تنها با داشتن منطقه‌ای ساحلی دست آورده است.

 کاری ندارم مردم به آنتالیا می‌روند برای چه کاری و چه نوع سرگرمی.

این‌هایش برای کسانی که رونق اقتصادی ایجاد کرده‌اند مهم نیست، مهم این است که ما هم بیاموزیم از سرمایه‌هایی که داریم درست استقاده کنیم و قطب گردشگری در جهان بسازیم.

در کشور ما آثار باستانی و تاریخی زیادی وجود دارد، از شمال تا جنوب کشور انواع آب‌و‌هوا هست که می‌توان در هر زمانی از سال هوس هر هوایی کردیم تا حدودی به آن برسیم.

جنگل‌های طبیعی و طبیعت بکر مناطق مختلف کشور از دیگر جاذبه‌هایی است که می‌شود با رسیدگی به آن‌ها و فراهم آوردن امکانات لازم برای گردشگران، آن‌ها را به این مناطق هدایت کرد.

هشت میلیون گردشگر خارجی به ترکیه رفتند

شاید دهه‌های گذشته چنین آمار گردشگری برای آنتالیای ترکیه عجیب و غریب به نظر می‌رسید ولی حالا اتفاق افتاده است.

می‌شود با برنامه‌ریزی درست و استفاده از همه امکاناتی که وجود دارد کاری اساسی کرد. کاری که در کشور ما معمولا انجام نمی‌شود.

حتی خود ایرانی‌ها بخش اعظمی از گردشگران آنتالیا را تشکیل می‌دهند و حتی گرانی‌های بلیت هواپیما هم نتوانسته درصد زیادی از آن‌ها را از سفر به آنتالیا بازدارد.

ولی شرط می‌بندم همین مردم بخش اعظمی از جاذبه‌های گردشگری کشور خودشان را نمی‌شناسند.

حتما می‌گویید فراهم آوردن شرایط گردشگران در آنتالیا برای کشوری مثل ما امکان‌پذیر نیست.

بله، نیست. ولی می‌شود روی شرایط دیگری که امکان‌پذیر است و فقط در کشور ما هست تمرکز کنیم. روی طبیعت‌هایی که شاید در خیلی از کشورها وجود ندارند.

مهم این است به گردشگری به چشم یک صنعت سودآور و پردرآمد نگاه کرد نه نگاهی سرسری و از روی تکلیف. که متاسفانه در کشور ما چنین است.

پایان پیام

کد خبر : 132556 ساعت خبر : 4:46 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132556
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات