وزیر زن عمرا یا حتما؟ چه خواهد شد؟

وزیر زن عمرا یا حتما؟ چه خواهد شد؟

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفت: « گزینه وزارت آموزش‌پرورش تا دو هفته دیگر نهایی می‌شود. وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می‌تواند زن باشد، البته بستگی به تصمیم رئیس‌جمهور دارد».

پایگاه خبری گلونی؛ بهاره حاصلیان: در حالیکه دو ماهی است که وزارتخانه مهم و حیاتی آموزش و پرورش بی‌وزیر مانده‌است و با سرپرستی آقای سیدجواد حسینی اداره می‌شود، چندی پیش آقای جهانگیری با خبری خوش ما را شگفت‌زده کردند.

اینکه قرار است وزیر جدید «زن» باشد.

واقعاً به کجا چنین شتابان؟!

به جای آنکه با ملاکها و معیارهای ایمان، تعهد، وجدان‌کاری، مسئولیت‌پذیری، میهن‌دوستی، داشتن سابقه‌کاری چندین ساله در همان وزارتخانه در پست‌های متنوع، انسانیت، اخلاق و کلی چیزهای دیگر، ما را سورپرایز کنند با «جنسیت» وزیر آینده سورپرایز شدیم.

البته هنوز هم رئیس‌جمهور تصمیم نهایی را نگرفته‌اند. یعنی ممکن است موقع معرفی یکدفعه وزیر مرد باشد.

وزیر زن عمرا یا حتما؟

اخبار را جستجو کنید. در هیچ خبری نخواهید خواند که وزیر جدید آموزش و پرورش ۳۰ سال سابقه تدریس در سر کلاس را دارند و با مشکلات معلمین به وضوح آشنا هستند.

 یا ۱۰ سال سابقه معاونت آموزشی یا اجرایی یا پرورشی را در کف حیاط مدرسه داشته‌است و یا ۲۰ سال سابقه درخشان و موفق مدیریت در فلان مدرسه را داشته‌است و یا حتی ۱۲ سال سابقه موفق مدیریت آموزش و پرورش فلان شهرستان از مناطق محروم را داشته‌اند و تحولی شگرف در سیستم آموزشی آنجا پیاده کرده‌اند.

به عبارتی گفته نشد که وزیر جدید، در آموزش و پرورش و یا در سمت‌های مختلف استخوان خرد کرده‌است و اکنون لایق «وزارت» است. فقط گفته شده که ایشان زن است.

لطفاً به آموزش و پرورش‌های موفق دنیا مانند ژاپن نگاه کنید آیا آنها هم مشابه ما حرکت کرده‌اند.

انگار بعد از فرو ریختن دیوار اعتماد مردم به وزارت آموزش و پرورش، اینبار خواسته‌اند با خانم قرار دادن وزیر از مردم و معلمین دلجویی شود.

ما مردم به دنبال وزیر کارآمد، متعهد، دلسوز، استخوان خرد‌کرده در آن وزارتخانه و با وجدان‌کاری هستیم و نه به دنبال جنسیت!

خواهش می‌کنیم یک وزیر با ویژگی‌های خوب برای وزارتخانه مربوطه تعیین بفرمایید وقتی نامش را بیان کردید و عکسش را دیدیم خودمان خواهیم فهمید که ایشان «زن» هستند.

پایان پیام

کد خبر : 132220 ساعت خبر : 2:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=132220
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات