آمادگی کامل نیروهای پاکبان برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهر

آمادگی کامل نیروهای پاکبان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از آمادگی صد درصدی نیروهای پاکبان و تجهیزات خدمات شهری برای رفت و روب و نظافت معابر در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی صدرالدین علی پور در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح تمهیدات سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) گفت: همانند سال‌های گذشته دستورالعملی در خصوص نظافت، رفت و روب معابر و جمع آوری پسماندهای خشک اطراف هیأت، مساجد و حسینیه تدوین و به تمامی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ابلاغ شد.

وی افزود: به تمامی مناطق ۲۲ گانه تأکید شده که در روزهای پایانی دهه اول محرم نیروهای پاکبان در آماده باش کامل برای ارائه خدمات به شهروندان قرار بگیرند همچنین تمامی تجهیزات و ماشین های جمع آوری پسماندها در آماده باش کامل هستند.

آمادگی کامل نیروهای پاکبان

وی ادامه داد: از ابتدای محرم ادارات پسماند برای متولیان هیات و حسینیه ها دوره های آموزشی برگزار کردند و با تحویل مخازن ویژه تاکید شد که برای ظروف یکبار مصرف از این مخازن بهره گرفته شود.

وی تاکید کرد: بسیاری از پسماندهای خشک همچون ظروف یکبار مصرف که در این ایام جمع آوری می‌شود ارزش خرید و فروش ندارند و تنها ارزش حرارتی دارند، به شکلی که پس از جمع آوری به آرادکوه منتقل و در کارخانه ریجکت سوز مورد بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از همه شهروندان درخواست کرد در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان با نیروهای خدمات شهری و پاکبان ها در حفظ نظافت شهر همکاری کنند و ظروف یکبار مصرف را تنها در مخازنی که ویژه جمع آوری این مواد هستند بیاندازند.

علی پور در بخش دیگری از صحبت های خود به پویش “# پس_از_این” اشاره کرد و افزود: در راستای نهادینه کردن فرهنگ مدیریت پسماند و تکمیل آموزش های ارائه شده به شهروندان در این زمینه ، کاربران فضای مجازی می توانند به پویش ” #پس از این ” بپیوندند تا ضمن دسترسی به امکانات آموزشی و استفاده از برخی خدمات سازمان مدیریت پسماند نظیر آدرس نزدیکترین غرفه بازیافت، بازدید از مرکز آموزش، کتابخانه تخصصی و… ؛ شکایات، نظرات و پیشنهادات خود را نیز در حوزه پسماند و نظافت و پاکسازی شهر از طریق این پویش مطرح نمایند.

وی افزود: تلاش می کنیم با استفاده از روش‌های خلاقانه ، بدیع و شکستن ساختارهای گذشته، موجبات کاهش فاصله مدیریت شهری و شهروندان  و افزایش اطلاعات آنها در زمینه مدیریت پسماند  فراهم شود.

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان فاز نخست این کمپین با محوریت ماه محرم و فرهنگ‌سازی در جهت جلوگیری از دورریز مواد غذایی، کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف و عدم رهاسازی پسماند در معابر به ویژه در اطراف موکب‌ها، هیات ها و تکیه های عزاداری اجرایی شده است.

پایان پیام پیام

کد خبر : 134913 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=134913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات