گلونی

سریال بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

سریال بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

سریال بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

سریال بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

شیخ طادی: «بانوی سردار» مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

به گزارش پایگاه خبری گلونی کارگردان سریال «بانوی سردار»  با اشاره به اینکه این مینی سریال نوعی اقتباس از زندگی بی‌بی مریم بانوی قهرمان بختیاری است عنوان کرد: سریال به مقطع کوتاهی از مبارزه‌های این بانو می‌پردازد، ولی مستند نیست.

«پرویز شیخ طادی» کارگردان سریال «بانوی سردار» و «پانته آ سیروس» بازیگر نقش اول این سریال امروز سه‌شنبه ۲۹ مرداد ماه  همزمان با آغاز پخش این سریال در این خصوص توضیحاتی دادند.

شیخ طادی کارگردان بانوی سردار با اشاره به اینکه لباس بختیاری در میان هموطنان بختیاری‌ به لباس صداقت و شفافیت معروف است گفت: سریال «بانوی سردار» اثر پرزحمت و پرکاری بود که با عواملی مظلوم و حرفه‌ای ساخته شد. قصه این سریال در ارتباط با زندگینامه بی‌بی مریم بختیاری است که البته به جز بختیاری بودنش یک اسطوره ملی است.

شیخ طادی در ادامه افزود:  این سریال در ۱۲ قسمت ساخته شده است. بانوی سردار داستان زندگی این زن مبارز و برشی از زندگی واقعی بی‌بی مریم است.  روایت کامل زندگی این بانوی قهرمان به ۱۲۰ قسمت سریال نیاز دارد.

کارگردان سریال «بانوی سردار» با اشاره به اینکه این سریال نوعی اقتباس از زندگی بی‌بی مریم است عنوان کرد: این مینی سریال به مقطع کوتاهی از مبارزه‌های بی‌بی مریم می‌پردازد ولی مستند نیست پس نمی‌توان گفت کاملا با تاریخ انطباق دارد ما در برخی قسمت‌ها برای به تصویرکشیدن وقایع زندگی او محدودیت داشتیم.

سریال بانوی سردار مقطع کوتاهی از زندگی بانوی قهرمان بختیاری است

وی در ادامه در خصوص ایده شکل‌گیری این سریال عنوان کرد: رییس صدا و سیما قول ساخت این سریال را به بختیاری‌ها داده بود. زمانی که این پیشنهاد به من ارائه شد دست‌نوشته‌های خود بی‌بی مریم را مطالعه کردم و غرق در این کار شدم.

شیخ طادی اضافه کرد: بی‌بی مریم اهل رمان بود، برادرش اولین مترجم ایران است و داستان‌های فرانسوی را ترجمه کرده است. او در چنین خانواده‌ای بزرگ شده است. وقتی نامه‌های او را می‌خوانید می‌گویید او قطعا اهل ادبیات بوده است. به نظرم قصه بی‌بی مریم این ظرفیت را دارد که یکی از رمان‌های برتر تاریخی جهان شود و ده‌ها شعر و رمان و قصه می‌توان از زندگی او نوشت.

جز لر بختیاری کسی بی‌بی را نمی شناخت

«پانته آ سیروس» بازیگر نقش بی‌بی مریم با اشاره به اینکه جز لر بختیاری کسی درباره بی بی مریم اطلاعات درستی در دست نداشت گفت:  اوایل که از زندگی این زن با مردم صحبت می‌کردم هیچ کس جز اقوام لر بختیاری بی‌بی مریم را نمی‌شناخت.  البته باید گفت هنوز هم وقتی من از بی‌بی مریم بختیاری حرف می زنم اطرافیان می‌پرسند او کیست؟ به همین خاطر از اینکه در سریال  «بانوی سردار» نقش این اسطوره را بازی کردم و بی بی را  به مردم معرفی کردم خوشحال هستم.

وی در ادامه افزود: بختیاری‌ها روی او قسم می‌خورند و می‌گویند به «سر بی‌بی مریم» و همین قسم ها و احترام ها  باعث شد که بازی در این نقش برای من اهمیت زیادی پیدا کند.

این بازیگر با تاکید بر اینکه برای نخستین مرتبه در یک سریال تاریخی مقابل دوربین رفته است گفت: باید بگویم این نقش بسیار منحصر به فرد است و تفاوت های عمده ای با  آثار آپارتمانی دارد. به احتمال زیاد بیشتر هنرمندانی که کار تاریخی کار می‌کنند چنین تجربه ای را  داشته باشند.

سیروس همچنین توضیحاتی درباره با بدلکاری این نقش داد و گفت:  برای ایفای نقشم بدلکار نداشتم. بدلکار به صحنه می‌آمد اما به نظرم در هیچ قسمتی نیاز به بدلکار نبود چون خودم کارهای مربوط به بدلکاری  را انجام می‌دادم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل