گلونی

کشف دست خط محمدرضا پهلوی روی یک قرآن قدیمی از شایعه تا حقیقت

کشف دست خط محمدرضا پهلوی

کشف دست خط محمدرضا پهلوی

کشف دست خط محمدرضا پهلوی روی یک قرآن قدیمی از شایعه تا حقیقت

به گزارش پایگاه خبری گلونی یوسف انصاری نویسنده و منتقد ادبی، در مورد خبر کشف دست خط محمدرضا پهلوی در صفحه شخصی خود نوشت:

«در خبرها آمده از فردی که اشیاء عتیقه می‌فروخته قرآنی کشف کرده‌اند که صفحه اول آن با دست خط محمدرضا شاه است.

این قرآن که به نام قرآن نیریزی معروف است به خط استاد نیریزی در زمان پهلوی با تیراژ بسیار بالایی منتشر شد که در تمام نسخه‌های آن همین دست خط وجود دارد.

کسی نیست به این خبرنگاران، ماموران و خبرگزاری‌های بی‌سواد بگوید که عزیز من این دست‌ خط چاپی است نه دستخط اصلی و از این قرآن شاید یک میلیون نسخه در ایران موجود باشد و بعد از انقلاب هم انتشارات مجلس با حذف صفحات اول و همین فرمان محمدرضا شاه پهلوی آن را بازنشر کرد و نسخه‌ای هم در آلمان از همین قرآن منتشر شد و تعداد زیادی هم وارد ایران شد از آن نسخه‌ها. حیرت خبرنگاری که موضوع را پوشش می‌دهد یک طرف انتشار این حیرت از این کشف توسط خبرگزاری فارس یک طرف.

بد نیست قبل از انتشار چنین خبری جستجویی آدم توی اینترنت بکند».

گفتنی است در روزهای اخیر خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ماموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان از فعالیت غیرقانونی فردی در امر خرید و فروش عتیقه و اشیای آنتیک باخبر شده و رسیدگی به موضوع را دستور کار خود قرار دادند که در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد گزارش واصله به پلیس صحیح بوده و فردی که ساکن خیابان سعدی است در زمینه خرید و فروش آثار باستانی و عتیقه‌جات فعالیت دارد.

همچنین مخفیگاه این فرد مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن یک قرآن قدیمی که در ابتدای آن دستخطی منتسب به محمدرضا پهلوی، نقش بسته بود، کشف و ضبط شد.

لازم به ذکر است به غیر از خبرگزاری فارس، خبرگزاری‌های مشهور دیگری مانند خبرآنلاین و عصر ایران نیز این خبر را به نقل از ایسنا منتشر کردند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل