سراب نیلوفر خرم ‎آباد به همراه ۵ اثر تاریخی دیگر به زودی ثبت ملی می‌شوند

سراب نیلوفر خرم ‎آباد به همراه ۵ اثر تاریخی دیگر به زودی ثبت ملی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان موافقت با ۶  اثر تاریخی طبیعی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از ایسنا منطقه لرستان، سید امین قاسمی با اعلام این خبر، اظهارکرد: در جلسه شورای ثبت طبیعی کشور که با حضور پورعلی مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی طبیعی کشور، اعضای شورای ثبت، زهرا بهاروند معاون میراث فرهنگی و محسن طرحانی مسئول ثبت آثار این اداره کل در شهر بندر انزلی برگزار شد ۶ اثر تاریخی طبیعی استان جهت انجام مراحل ثبت در فهرست آثار ملی کشور معرفی شدند.
وی تصریح کرد: لاله‌های واژگون دالانی، سراب نیلوفر خرم ‎آباد و آبشار وارک، برنجه و درخت کهنسال اورس الیگودرز، گردوی کهنسال دره سید پلدختر آثار معرفی شده لرستان بودند که پس از طرح در شورای ثبت تاریخی طبیعی کشور واجد شرایط ثبت در فهرست آثار ملی کشور تشخیص داده شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه روند معرفی و ثبت آثار تاریخی طبیعی استان تا پایان سال ادامه خواهد داشت، افزود: آثار تاریخی طبیعی معرفی شده از لرستان پس از انجام کلیه مراحل، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و به مجموع آثار ثبت شده استان لرستان اضافه خواهند شد.

یکی از روستاهای خرم‌آباد که دارای قابلیت و ظرفیت‌های گردشگری است روستای سراب چنگایی (نیلوفر) است.

این روستا در جنوب غربی مرکز شهرستان خرم‌آباد و درکیلومتر۷ مسیر جاده خرم‌آباد به کوهدشت واقع شده است.

وجود آب‌وهوای مناسب و پوشش گیاهی این منطقه از دیگر ظرفیت‌هایی روستای سراب چنگایی است.

به گفته ساکنان، قدمت این روستا به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد.

از ظرفیت‌های مهم  دیگر روستای سراب چنگایی خرم‌آباد، وجود چشمه‌ای بزرگ و پرآب است که زیبایی خاصی به این روستا بخشیده است. نیلوفرهای آبی این این چشمه در گذشته گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشید.

پایان پیام

کد خبر : 133600 ساعت خبر : 3:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=133600
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات