مفاخر فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی در چهارمین عصر کتاب استانی تجلیل می‎شوند

مفاخر فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی در چهارمین عصر کتاب استانی تجلیل می‎شوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از سایت روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ آیین بزرگداشت بهروز عزبدفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی در چهارمین برنامه «عصر کتاب استانی» سه شنبه(۵ شهریورماه) به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مفاخر فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی

بهروز عزبدفتری متولد ۱۳۱۷در تبریز  و دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز است. کتاب های «آبگینه بر دوش و باران سنگ؛ برگردان انگلیسی اشعار برگزیده شاعران معاصر ایران»، «نعل در آتش ( هفده گفتار در حوزه های ادبیات و زبانشناسی)»،  «ادبیات و بازتاب آن»، «زبان و ذهن کودک»، «درباره نوآم چامسکی» و «روانشناسی هنر» از جمله آثاری است که از وی به چاپ رسیده است.

خلیل سلطان القرایی در سال ۱۳۲۹ در شهر تبریز به دنیا آمد. وی دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت را پس از عزیمت به فرانسه از دانشگاه میرای فرانسه شهر تولوز در سال ۱۳۵۹ کسب کرد و از سال ۱۳۶۱ به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گروه علوم تربیتی مشغول به کار شد. از جمله آثار وی می توان به کتاب های «مرزبان نامه»، «فلسفه تعلیم و تربیت و آرای تربیتی»، «یادنامه میرزا جعفر سلطان القرایی» و «در جست و جوی معنای زندگی» اشاره کرد.

حسین دوستی متولد ۱۳۳۸ در اهر انتشار کتاب را از سال ۱۳۷۳ و با اثر « تاریخ و جغرافیای ارسباران» آغاز کرد. کار تحقیق و تألیف کتاب را عمدتاً در موضوع ارسباران شناسی و به طور پیوسته ادامه داد. از جمله آثار وی می توان به « ادبیات مرثیه در ارسباران»، «همصدایی با شهریار»، «نگاهی به تاریخ و جغرافیای ارسباران»، «مشتاقی و مهجوری: یادنامه مفاخر و مشاهیر آذربایجان»، «عاشورا سرایی» و… اشاره کرد.

سلسله برنامه های «عصر کتاب استانی» در راستای برنامه‌های سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» و توجه موسسه خانه کتاب به اهالی قلم مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان ها  برگزار می‌شود.

موسسه خانه کتاب پیش از این در برنامه «عصر کتاب استانی» از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، محمودرضا اکرامی فر، زنده یاد حاج داراب بدخشان، احمد عضدی و حسین مسرت تجلیل کرده است.

آیین بزرگداشت بهروز عزبدفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی سه شنبه (۵شهریور ماه) ساعت ۱۸ در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به چهار راه آبرسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تالار خاقانی برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 133235 ساعت خبر : 1:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=133235
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات