واکنش داریوش مهرجویی به طرح رده بندی سنی فیلم‌ها که به زودی اجرا خواهد شد

واکنش داریوش مهرجویی به طرح رده بندی سنی فیلم‌ها که به زودی اجرا خواهد شد

کارگردان فیلم سینمایی «گاو» معتقد است: اینکه رده بندی سنی فیلم‌ها از طرف سازمان سینمایی جدی گرفته شده اتفاق خوبی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی داریوش مهرجویی درباره طرح رده بندی سنی فیلم‌ها به ایسنا گفت: رده بندی سنی  فیلم‌ها اتفاق خوبی است که از طرف سازمان سینمایی جدی گرفته شده است زیرا در سایر کشورها سال‌های زیادی است که این طرح اجرا شده است و جای آن در کشور ما خالی بود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح رده بندی سنی فیلم‌ها موافق است، افزود: این طرح می‌تواند اثرات خوبی به دنبال داشته باشد و جلوی بسیاری از آسیب‌هایی که ممکن است به واسطه دیدن برخی فیلم‌ها به کودکان وارد شود را بگیرد البته در مورد این موضوع خانوادهها نیز نقش به سزایی خواهند داشت.

واکنش داریوش مهرجویی

کارگردان فیلم سینمایی «نارنجی پوش» یادآور شد: رئیس سازمان سینمایی برای اجرای این طرح هیاتی متشکل از افردی در حوزه سینما، جامعه شناسی، روان شناسی و کودک تشکیل داده است اما باید توجه داشت که در این گروه باید افراد متخصصی حضور داشته باشند و نظرات کارشناسانه و علمی بدهند تا بتوانند نظر تهیه کننده و صاحب فیلم را جلب کنند و کارشان با اعمال زور همراه نباشد.

داریوش مهرجویی (زادهٔ ۱۷ آذر ۱۳۱۸ در تهران) فیلم‌ساز، رمان‌نویس و مترجم اهل ایران است. مهرجویی از چهره‌های برجستهٔ سینمای ایران به‌شمار می‌رود و از چهره‌های اصلی موج نو سینمای ایران است.

مهرجویی، با ساخت فیلم گاو در سال ۱۳۴۸، نگاه‌ها را متوجه سینمای ایران کرد و به موج نوی سینمای ایران شکل داد. پس از انقلاب، مدتی از ایران مهاجرت کرد، اما چند سال بعد بازگشت و به فیلم‌سازی پرداخت و عضو پیوستهٔ فرهنگستان هنر شد.

او جوایز متعدد بین‌المللی دریافت کرده‌است که می‌توان به جایزهٔ صدف طلایی بهترین فیلم جشنواره فیلم سن‌سباستین، سه جایزهٔ ذکر ویژه و جایزهٔ بخش نگاه نو و جایزهٔ فیپرشی از جشنواره فیلم برلین، جایزهٔ فیپرشی جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، و جایزهٔ هوگو نقره‌ای جشنواره بین‌المللی فیلم شیکاگو اشاره کرد.

پایان پیام

کد خبر : 133605 ساعت خبر : 2:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=133605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات