گردشگری به اقتصاد اول جهان تبدیل شده و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است

گردشگری به اقتصاد اول جهان تبدیل شده و اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است

مدیرکل مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری با توجه به رشد روز افزون و تبدیل آن به اقتصاد اول جهان از مقوله هایی است که نیازمند هماهنگی بین دستگاه ها است تا منجر به توسعه گردشگری شود.

‌به گزارش پایگاه خبری گلونی ایسنا‌ نوشت: علیرضا ارجمندی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان ورامین طی سخنانی گفت: استان تهران با جمعیتی بالغ بر۱۰ میلیون نیازمند برنامه ریزی مناسب در حوزه گردشگری است تا بتوان با بسترسازی در زمینه های تفریحی پویایی و نشاط را در جامعه ارتقاء داد.

وی گفت: سرمایه گذاری‌های خوبی در حوزه گردشگری انجام شده که همگی توجیه اقتصادی دارد و نیازمند حمایت بیش از پیش است.

ارجمندی بیان کرد: گردشگری را می توان بهترین ابزار برای توسعه اشتغال، رونق اقتصادی و توسعه پایدار برشمرد که از جایگاه ویژه ای در سطح دنیا برخوردار است.

وی ادامه داد: هر منطقه برای توسعه حوزه گردشگری باید مشکلات خود را احصاء و رفع نماید.

مدیر کل مناطق نمونه گردشگری گفت: امروز اکثر مناطق روستایی به عنوان عامل توسعه در تمامی ابعادها توانسته از مهاجرت جلوگیری و شاهد مهاجرت معکوس باشیم که در این بین بومگردی روستایی علاوه بر افزایش اشتغال ارزآوری را به همراه داشته است که می‌توان از آن به عنوان یک چاه نفت در ابعاد کوچکتر یاد کرد.

ارجمندی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی در مقولات گردشگری در حال شکل‌گیری است و سرمایه‌گذاران در این حوزه ورود جدی تری داشته اند.

وی یادآور شد: ورامین در کنار کشاورزی و دامپروری از ظرفیت ها و پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است که توانسته به عنوان قطب گردشگری مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به محدودیت منابع مالی دولت گفت‌: دولت با تنگناهای مالی زیادی مواجه است که به تنهایی نمی‌تواند در حوزه گردشگری و توسعه اشتغال ورود پیدا کند و حمایت‌های ما به تنهایی نمی‌تواند نیاز پروژه‌های این حوزه را برطرف نماید و ما دراین عرصه نیازمند مشارکت خصوصی و جمعی هستیم.

وی، احداث کمپ سافاری پارک را اقدامی ارزشمند در استان تهران برشمرد و گفت: با ایجاد کمپ سافاری حصار گلی دیگر ضرورتی ندارد شهروندان تهرانی برای گردش به استان‌های دیگر مراجعه کنند و سهولت دسترسی ،کاهش هزینه ها و مدیریت زمان از ویژگی های بارز این پروژه است.

ارجمندی در پایان بیان کرد: در حال تلاش هستیم با برنامه ریزی مدون و حمایت‌های سازمانی استانی و ملی فاز اول این طرح تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر : 136767 ساعت خبر : 3:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=136767
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات