دو خلبان زن هدایت هواپیمای مسافربری تهران به مشهد را برعهده گرفتند 

دو خلبان زن هدایت هواپیمای مسافربری تهران به مشهد را برعهده گرفتند

پرواز دوشنبه تهران به مشهد با ۱۶۰ مسافر و پرواز برگشت این مسیر با ۱۷۱ مسافر با دو خلبان زن صورت گرفت.

خلبان اول این پرواز نشاط جهانداری و خلبان دوم فروز فیروزی بود.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: بچه که بودیم بیشتر ما دخترها یا می‌گفتیم می‌خواهیم معلم بشویم، یا دکتر. بیشتر پسرها هم یا پی خلبانی بودند یا پلیس شدن. انگار یک برنامه از پیش تعیین شده توی مغز همه ما نوشته شوده بود و ما عین هم حرف می‌زدیم.

البته نه همه. مثلاً خود من هیچوقت یادم نمی‌آید در جواب «دوست داری چی کاره بشی؟» چه می‌گفتم. می‌خواستم غیر از دکتر و معلم و مهندس بگویم ولی مغزم خطا می‌داد و کلاً چیزی نمی‌گفتم.

راستش از بس بچگی‌مان با این فکرها گذشت دیگر خودمان هم باورمان نمی‌شد یک زن بتواند خلبان شود. ولی شد، نه یکی بلکه دوتا خانم هدایت هواپیمای مسافربری تهران به مشهد را به عهده گرفتند. کاری که واقعاً سخت است. اصلاً آدم دکمه‌ها و دستگاه‌های کابین خلبان رامی‌بیند گرگیجه می‌گیرد.

دو خلبان زن هدایت هواپیمای مسافربری ر ا برعهده گرفتند

خبر پرواز بانوان ایرانی با هواپیمای مسافربری باعث افتخار و غرور زنان ایران است. زنانی که توانسته‌اند در جامعه موفق باشند. زنانی که فوتبالیست شده‌اند، خلبان و آتش‌نشان و پلیس شده‌اند.

حالا از دختر بچه‌ها که شغل آینده‌شان را می‌پرسی به آرزوهای بزرگی مثل فضانوردشدن فکر می‌کنند.

می‌دانید، انگار دیگر هیچ چیزی برای‌شان غیرممکن نیست و باور کرده‌اند زن‌ها هرکاری که بخواهند می‌توانند انجام بدهند و هیچ محدودیتی برای انتخاب شغل ندارند.

این یعنی دیگر کلیشه‌ای برای حضور زنان در جامعه وجود ندارد. البته هنوز مجوز انجام یک کار را ندارند، آن هم موتورسواری است.

فکرش را بکنید زنی که هواپیما را از زمین بلند کرده و دوباره بر روی همان زمین خدا نشانده، نمی‌تواند موتورسوار شود. البته می‌تواند سوار شود فقط نباید خودش براند. گویا مشکل دست گرفتن آن دسته‌های گاز و ترمز است.

به نظرتان کنترل موتور سخت‌تر است یا هواپیما؟

اصلاً ولش کنید، خانم‌های خلبان، حسابی خسته نباشید. گل کاشتید. شما برای دختران ایران کلیشه‌ها را از بین بردید و دنیایی پر از آرزو ساختید. آرزوهایی که دست‌یافتنی و شدنی هستند.

پایان پیام

کد خبر : 140433 ساعت خبر : 6:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140433
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات