صادق زیباکلام در عبدی مدیا حقایق و وقایع تاریخ معاصر ایران را بررسی کرد

صادق زیباکلام در عبدی مدیا حقایق و وقایع تاریخ معاصر ایران را بررسی کرد

ناگفته‌های نیم قرن اخیر ایران در گفتگوی جنجالی با صادق زیباکلام در «سایه روشن»+تیزر

سومین قسمت از برنامه اینترنتی «سایه روشن» کاری از گروه «عبدی مدیا» در گفتگو با صادق زیباکلام پخش می شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «عبدی مدیا» به تهیه کنندگی، کارگردانی و سردبیری عبداله عبدی به بررسی حقایق و وقایع تاریخ معاصر ایران با نگاهی متفاوت می‌پردازد.

صادق زیباکلام در عبدی مدیا

این برنامه بررسی تفصیلی تاریخ ۵۰ سال اخیر ایران را درقالب مصاحبه با چهره‌های سیاسی در دستور کار دارد و گفتگوها تقریبا بدون سانسور و بی‌پرده و صریح منتشر می‌شود.

صادق زیباکلام استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و فعال سیاسی اصلاح طلب مهمان سومین قسمت برنامه است و ناگفته‌های نیم قرن اخیر ایران را بیان می‌کند؛ از شاهی که نمی‌شد حقیقت را به او گفت گرفته تا پدر او که نمی‌شد به او دروغ گفت!

رویکرد «عبدی مدیا» بیشتر سیاسی و اقتصادی است و روی حوادث و اتفاقات تاریخی زوم می‌کند.

سومین قسمت از این برنامه گروه  عبدی مدیا، ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۴ مهر در صفحه اصلی سایت آپارات بارگذاری می‌شود.

گفتنی است صادق زیباکلام در سال ۱۳۲۷ در کوچه معروف به دعانویس‌ها در محلهٔ بازارچه آب‌منگول تهران در جنوب خیابان ری متولد شد. پدرش تاجر و دارای مغازه‌ای در خیابان قزوین تهران بود، اما وارد فعالیت‌های سیاسی نیز شده بود.

او از طرفداران محمد مصدق بود اما از لحاظ تشکیلاتی در حزب زحمت‌کشان به رهبری مظفر بقایی فعالیت می‌کرد.

دختر کوچک وی مریم زیباکلام و دختر بزرگ وی سارا زیباکلام است که زیباکلام او را دقیقاً در نقطه مقابل خود می‌داند. سارا با پسر احمد توکلی ازدواج کرده‌است.

زیباکلام می‌گوید نه او و نه توکلی هیچ نقشی در این ازدواج نداشته‌اند و آن دو پس از آشنا شدن در روزنامه همشهری با هم ازدواج کرده‌اند.

 او در دانشکده صلح‌شناسی دانشگاه برادفورد فوق لیسانس و دکترای خود را می‌گیرد. موضوع تز دکترای او انقلاب اسلامی ایران و فلسفه سیاست غرب بوده‌است. زیباکلام در سال ۱۳۶۹ به ایران بازگشته و پس از دو سال وارد گروه علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 138940 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=138940
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات