ما پیروزیم و استوار درست مثل اسکار فیگوئرا و آن کلوتک زیبا در خورموج

ما پیروزیم و استوار درست مثل اسکار فیگوئرا و آن کلوتک زیبا در خورموج

به گزارش پایگاه خبری گلونی محمد درویش نوشت: ماجرای دوازده‌سال تلاش اسکار فیگوئرا، وزنه‌بردار کلمبیایی؛ خم‌شدنش، مورد تمسخر قرارگرفتنش، بر زمین افتادنش، جراحت شدید دست راستش و دوباره ایستادنش تا اوج پرواز، شکوه و قهرمانی، ماجرای همه‌ی ماست؛ همه‌ی مایی که در طولِ همه‌ی این سال‌ها از طبیعت‌ستیزان نترسیدیم و از احکام ممنوعیت‌هاشان انرژی گرفتیم تا خروشان‌تر، خردمندانه‌تر، صبورانه‌تر و شجاعانه‌تر به پیش رفتیم.

ما پیروزیم و استوار

ایمان دارم که در ماجرای طرح انتقال آب خزر به کویر مرکزی، پیروزی با ماست و دوستدارانِ طبیعت ایران هرگز اجازه نخواهند داد تا چنین طرح ویرانگری به اجرا درآید.

دقت کنیم که در این ماجرا هیچ تشکل علمی، هیچ فعال محیط‌زیستی و هیچ متخصص نام‌آشنایی را نمی‌توان سراغ گرفت که از موافقت سازمان حفاظت محیط‌زیست با اجرای این طرح افیونی، خشمگین و نگران نشده باشد. در چهار دولت اخیر، به رغم اصرار چهار رییس دولت از سمنان، سه رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست – فاطمه واعظ جوادی، محمدجواد محمدی‌زاده و معصومه ابتکار – زیرِ بار این ننگ نرفته و به وزارت نیرو و پیمانکارانِ پرقدرتش چراغ سبز برای خراش بر هیرکانی و کاسپین ندادند. از پیش هم معلوم بود که عیسی کلانتری آمده است تا به هر قیمت این طرح را اجرا کند و ما هم ایستاده‌ایم تا به هر قیمت اجازه‌ی اجرایش را ندهیم.

بعضی‌ها مثل خود شعرند؛ هرچند ردیف و قافیه ندارند! اما وزن دارند؛ آنچنان‌که اگر نباشند، موسیقی زندگی گُم می‌شود و ریتمش به هم می‌ریزد … آن بعضی‌ها اصلاً آمده‌اند تا زندگی را زیبا کنند … درست مثل همه‌ی فعالان، کنشگران و سلحشورانی که در طول همه‌ی این سال‌ها اجازه ندادند تا طرح انتقال آب از خزر به کویر مرکزی اجرایی شود و همچنان هم اجازه نخواهند داد. آنها آمده‌اند تا از زیبایی زندگی در ایران حراست کنند و بر ستاره‌هایش بیافزایند، چه باک اگر در این را خراشیده، آواره، بی‌ستاره، ممنوع‌الورود، ممنوع‌التصویر و… شوند.

درست مثل اسکار فیگوئرا و آن کلوتک زیبا در خورموج

پایان پیام

کد خبر : 140536 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140536
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات