ترافیک در مرز شلمچه و‌ تعداد بی‌شمار زائران کربلا

ترافیک در مرز شلمچه و‌ تعداد بی‌شمار زائران کربلا

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:  با نزدیک شدن به ایام عزاداری اربعین حسینی، سفرهای زائران کربلا نیز به سمت کربلا و پیاده‌روی نجف تا کربلا آغاز پیدا کرده است.

هرچند که به گفته محمود واعظی رئیس دفتر ریاست جمهوری زیرساخت‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته پیشرفت بسیاری داشته و امکانات نیز در مرزهای کشور چند برابر شده است اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که زائران کربلا در روزهای منتهی به اربعین با آن مواجه می‌شوند.

به گفته واعظی امسال با رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی زائران مواجه هستیم. واعظی افزود: اکنون آمارها نشان می‌دهند که شاهد رشد سه برابری جمعیت زائران ایرانی که قصد عزیمت به کشور عراق را دارند، هستیم.

سال گذشته در چنین روزی ۳۰ هزار زائر از مرز شلمچه عبور کرده بودند اما اکنون بیش از ۱۱۰ هزار زائر عبور کرده‌اند و بر اساس پیش‌بینی، امروز تردد زائران از مرز شلمچه از ۱۵۰ هزار نفر عبور خواهد کرد.

ترافیک در مرز شلمچه و‌ تعداد بی‌شمار زائران کربلا

اما به نظر می‌رسد مسئولین ذی‌ربط پیش‌بینی این جمعیت را نمی‌کردند که همین امر نیز امروز باعث مشکلاتی مرز شلمچه شده است.

به گفته زائران در شلمچه، ظهر امروز پس از کند شدن شرایط تردد در مرز شلمچه به دلیل فقدان وسایل نقلیه، این مرز به طور موقت بسته شد و به زائرانی که قصد سفر به عتبات از طریق مرز شلمچه را داشتند اجازه ورود به پایانه‌ به آنها داده نشده است.

طمیمیان رئیس ستاد اربعین نیز در این باره گفت: تعدادی ماشین برای انتقال زائران به عتبات عالیات در مرز مستقر هستند ولی سیل زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین از این مرز و نبود زیر ساخت‌های لازم برای این حجم از زائران در خاک عراق باعث ایجاد مشکلاتی در سفر زائران شده است.

به نظر می‌رسد مسئولین و مدیران باید فکری به حال این روزها بکنند، چرا که در چند روز پیش رو جمعیت نیز بیشتر خواهد شد و باید فکری به حال ترابری زائران شود.

پایان پیام

کد خبر : 139560 ساعت خبر : 8:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139560
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات