رمان ملت عشق سریال می‌شود

رمان ملت عشق سریال می‌شود

کمپانی «نتفلیکس» اخیرا از ساخت سریال‌هایی با اقتباس از آثار نویسندگان مشهوری همچون «‌الیف شافاک» و «‌فردریک بکمن» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به گزارش ایسنا و به نقل از بوکسلر، کمپانی «نتفلیکس»‌ اعلام کرد ساخت سریال ترک زبانی را با اقتباس از رمان پرفروش «ملت عشق» اثر «‌الیف شافاک» نویسنده ترکیه‌ای، در دستور کار خود قرار داده‌ است.

این کمپانی همچنین از برنامه ساخت سریال‌هایی با اقتباس از رمان‌های «افراد مضطرب» نوشته «فردریک بکمن»‌ نویسنده سوئدی و «تیل» رمان آلمانی زبان نوشته «دانیل کلمان» خبر داد.

رمان ملت عشق سریال می‌شود

معاون کمپانی «نتفلیکس» بیان کرد: «پس از دستیابی به موفقیت در ساخت سریال‌های اقتباس‌شده در ژانر علمی تخیلی و عاشقانه، این کمپانی به دنبال ساخت سریال در تمامی ژانرها است.»

معاون کمپانی «‌نتفلیکس» افزود: «این کمپانی به هیچ عنوان قصد ندارد با ساخت سریال‌های اقتباسی، برای جذب مخاطب با ناشران کتاب به رقابت بپردازد بلکه ناشران را به عنوان همکاران خود در مسیر تکمیل پروژه‌های سریالی می‌شناسد.»

رمان «ملت عشق» که با عنوان «چهل قانون عشق» نیز شناخته می‌شود، به زندگی انسان امروز در غرب و نیز رابطه‌ شمس و مولانا در قرن هفتم اشاره می‌کند. این رمان توانست عنوان پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ترکیه و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های بازار ایران را در زمان انتشارش به دست آورد.

عمدهٔ داستان دربارهٔ احوالات و ارتباط شمس و مولوی است و کمترین بخش‌های کتاب از زبان این دو شخصیت روایت شده‌است و سعی شده تا از نگاه و زاویه‌های گوناگون که همان شخصیت‌های دیگر داستان هستند به این دو نفر پرداخته شود.

نویسنده در این کتاب دو داستان و در حقیقت زندگی شخصیت‌های دو دورهٔ زمانی مختلف را به موازات هم پیش برده‌است.

دورهٔ اول در حدود ۶۳۹ تا ۶۴۵ قمری حول و حوش زندگی مولانا و شمس می‌گردد و دورهٔ دوم در سال ۲۰۰۸ و دربارهٔ زندگی زنی چهل ساله است که به تازگی شغل ویراستاری یک کتاب را برعهده گرفته‌است.

همان‌طور که از نام انگلیسی آن برمی‌آید در این کتاب چهل قانون عشق آورده شده که از زبان شمس تبریزی است.

از ویژگی‌های جالب کتاب این است که در حدود بیست راوی مختلف دارد و در ابتدای هر بخش راوی آن نیز ذکر می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 140613 ساعت خبر : 5:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140613
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات