روروک برای بچه‌ها مضر است این وسیله را از لیست سیسمونی حذف کنید

روروک برای بچه‌ها مضر است این وسیله را از لیست سیسمونی حذف کنید

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که روروک برای بچه‌ها مضر است و ممکن است باعث تأخیر در تکامل فرمان‌های حرکتی و اختلال در تکامل ذهنی کودکان شود.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: احتمالاً  الان خیلی از شما یاد عکس‌هایی  که در کودکی با روروک داشته‌اید افتادید و با خودتان فکر می‌کنید اگر بد بود پس چرا ما طوری‌مان نشد.

باید خدمات‌تان عرض کنم که زمان ما و دهه شصت و هفتاد بچه‌ها مثل حالا لوس و سوسول نبودند. آنها از زمانی‌که از حالت ژله‌ای درمی‌آمدند و کمی استخوان‌های‌شان سفت می‌شد با روروک آشنا می‌شدند تا زمانی‌که دیگر خودشان داخل روروک دوطرف را گرفته و بلندش می‌کردند و می‌دویدند.

البته این روورک‌ها خیلی هم برای بچه‌های دهه شصت دست و پاگیر نبود. هروقت دل‌شان می‌خواست از آن بیرون می‌آمدند و سراغ کشف جهان ناشناخته که در نود درصد موارد از آشپزخانه و کابینت‌ها شروع می‌شد می‌رفتند.

همین کودکان بعد از گذراندن دوره روروک‌نشینی سراغ بالا رفتن از چارچوب‌درها می‌شدند و عین تارزان با گذاشتن دو پا و دو دست در دو طرف چارچوب بالا می‌رفتند. دیدن خانه از آن بالا واقعاً لذت‌بخش بود. البته گاهی هم با پرتاب یک دمپایی که معلوم نبود از کدام طرف پروازکنان به سمت‌شان می‌آمد از عرش پخش فرش می‌شدند.

آن زمان بچه‌ها یک‌جورهایی ضدضربه بودند و به‌خاطر وجود خانه‌های ویلایی و کوچه‌هایی که برعکس حالا، بیشتر بچه داخل‌اش بود تا ماشین، تحرک بیشتری داشتند و احتمالاً این تأخیرها به سرعت جبران می‌شد.

اما حالا با خانه‌های آپارتمانی کوچک و فضای کم، بچه‌ها ممکن است واقعاً با استفاده از روورک آسیب‌پذیر شوند. البته درست است که این روزها روروک‌ها خیلی مدرن‌تر از زمان ما شده‌اند ولی باز هم همان کار را می‌کنند و فقط زلم زیمبوهایش اضافه شده‌اند.

جنبه مثبت قضیه کم شدن یک قلم کالا از لیست سیسمونی بچه‌ها است که در این گرانی مزیت بسیار بزرگی است و محققان با این نظریه کمک خوبی به اقتصاد خانواده‌ها کرده‌اند.

پس از هر نظر بهتر است خاطرات دوران کودکی خودتان از روروک را کنار بگذارید و این وسیله را از لیست سیسمونی حذف کنید.

پایان پیام

کد خبر : 140365 ساعت خبر : 12:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140365
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات