شادی پس از گل مهدی ترابی حاشیه‌ساز شد؛ جنجالی همیشگی به نام سیاست در فوتبال

شادی پس از گل مهدی ترابی حاشیه‌ساز شد؛ جنجالی همیشگی به نام سیاست در فوتبال

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: شادی پس از گل مهدی ترابی در بازی پرسپولیس با  پیکان حواشی زیادی را ایجاد کرد.

توئیتر پر شد از نقدهای تند و حمایت‌های آتشین از این بازیکن. یکی گفت: «تو دنیای مهدی ترابی‌ها تو ووریا غفوری باش» و آن یکی گفت «تو دنیای ووریا غفوری‌ها تو مهدی ترابی باش».

ما یاد گرفته‌ایم با هرکس که هم‌عقیده خودمان باشد کنار بیاییم و حمایت‌اش کنیم، ولی تحمل یک صدای مخالف را نداشته باشیم و با تمام نیرو در فضای مجازی یا حقیقی تخریب‌اش کنیم.

این تخریب گاهی مثل سیل خراب می‌شود روی سر یک استقلالی که از دختر آبی حمایت کرده و گاهی هم آوار می‌شود روی سر یک پرسپولیسی.

نمی‌دانم چرا یاد خانمی افتادم که در جلسه‌ بحث درباره کتابی آمده بود و با اعتماد به‌نفس خاصی همه ما را شماتت می‌کرد که این کتاب‌ها را چرا می‌خوانید.

وقتی هنوز نتوانستید فلان کتاب و فلان کتاب و… را بخوانید خواندن سرگذشت مردی مثل مصدق و کودتای ۲۸ مرداد به چه دردتان می‌خورد؟

همینطور که کلمات از دهان این خانم بیرون می‌آمد، دود هم از سر من بلند شده بود. آمدم بلند شوم و اعتراض کنم که یکی از دوستان دست من را گرفت و گفت:

«باید یاد بگیریم صدای مخالف رو بشنویم. باید بتونی اونقدر تحمل داشته باشی که با آرامش هرصدایی رو در ابتدا گوش کنی و جبهه نگیری». و بعد گذاشت تمام حرف آن خانم تمام شود و در آخر توضیحاتی داد و جلسه را تمام کرد. بدون عصبانیت و بدون ناراحتی.

شادی پس از گل مهدی ترابی حاشیه‌ساز شد

گاهی ما نه می‌خواهیم صدای مخالف را بشنویم و نه کارش را ببینیم. فقط منتظر جواب دادن و به قول خودمان تودهنی زدن به او هستیم.

فکر نمی‌کنیم اگر با اعتماد به‌نفس می‌گوییم حرکت مهدی ترابی سیاسی بود و باید توبیخ شود.

حرکت خیلی از فوتبالیست‌های دیگر را هم زیر سؤال می‌بریم. فوتبالیست‌هایی که محبوب ما هستند و اصلاً به کسی اجازه نمی‌دهیم نگاه چپ به‌شان بیندازد.

اگر بخواهیم منصف باشیم، فوتبال سال‌هاست با سیاست گره خورده است و هرچقدر هم فیفا تلاش کند این گره بازشدنی نیست.

از سال‌ها پیش تا امروز. از ایران تا ترکیه و سلام نظامی بعد از بازی، همه جا ردپای سیاست را می‌شود در فوتبال دید. اما ما وقتی این سیاست به مذاق‌مان خوش بیاید از بازیکن موردنظر حمایت می‌کنیم و فضای مجازی را پر از لایک می‌کنیم.

ولی امان از روزی که بازیکنی خلاف نظر ما کاری کند. آن‌وقت تمام قوانین فیفا را ردیف می‌کنیم و اگر راه داشته باشم خود اینفانتینیو را هم می‌آوریم توی زمین تا بازیکن مربوطه را توبیخ کند.

وارد کردن سیاست در فوتبال و ورزش خوب نیست برای هیچ طرف و هیچ عقیده‌ای.

پایان پیام

کد خبر : 140625 ساعت خبر : 3:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140625
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات