فم تریپ چیست و هدی رستمی با گردشگران خارجی در پی چیست؟
فم تریپ چیست و هدی رستمی با گردشگران خارجی در پی چیست؟
به گزارش پایگاه خبری گلونی هدی رستمی گردشگران خارجی را در قالب فم تریپ به ایران آورده است.
فم تریپ ( Familiarization Trip) که به اختصار (FAM Trip) گفته میشود در حقیقت فم به معنای آشنایی است که وقتی در کنار تریپ به معنی سفر قرار بگیرد یعنی سفر ارزان و گاهی رایگان که برای آشنایی با مقاصد گردشگری توسط مجریان گردشگری برگزار می گردد.
این سازمانها از متخصصان عرصه گردشگری از جمله عکاسان، بلاگرها، لیدرهای تور، روزنامه نگاران کمک میگیرند تا به معرفی شهر و جاذبههای گردشگری آن بپردازند.
۲- اونایی هم که میگن این تصویر غیرواقعیه، درست میگن. قرار نیست گردشگرها بیان و از فقر یا مشکلات یه جامعه لذت ببرن. همونطور که خود ما از سفر به هر نقطهای، به دنبال ثبت تصاویر ناب، دیدن و تماشا و لذت بردنیم.خیلی از کشورها از راه فم تریپ ذهنیت اشتباه درباره کشورشون رو اصلاح کردن
— انوشه میرمجلسی (@Pichakedivar) October 5, 2019
فم تریپ چیست
در صفحه اینستاگرام فم تریپ ویدئوهایی از گردشگران خارجی این پروژه منتشر شده است.
«آلینا» عکاس معروف اوکراینی که در آلمان زندگی میکنه و عکسهاش در مجلههای معروفی مثل «Vogue» و «Spiegel» چاپ شده. آلینا با برندهای معروف بنز، نیکون، سامسونگ و …کار کرده و ۶۵ هزار دنبالکننده داره که اکثرا آمریکایی، اوکراینی و آلمانی هستن. یک پیج کاری هم داره که علاقهمندان خاص خودش رو داره. نمایشگاههای آلینا از عکاسیهاش در سفر بسیار پرطرفداره. عروسی آلینا دو روز بعد از سفر فمتریپ به ایرانه.
آلینا یک ویدئو هم برامون فرستاده و گفته از سفری که به زودی به ایران میکنه چه حسی داره!
«ووتئارا» یکی از معروفترین عکاسان فرانسوی با ۱.۲ میلیون دنبال کننده است.
اون بیشتر به خاطر عکسهای خیابونیش با حال و هوای پاریسی شناخته میشه و با برندهای معروفی مثل کوکاکولا، گوگل و سامسونگ کار کرده.
از ووتئارا که سال ۲۰۱۳ کتابی با نام «Point Of View» منتشر کرده، به عنوان تاثیرگذارترین اینستاگرامر فرانسوی یاد کردن.
«هارجیندر» بیزینسمن، فعال اجتماعی و رستوراندار معروف هندیه که در دنیای مجازی به سفرهای خانوادگیش شناخته میشه.
«هارجیندر» ۱.۶ میلیون دنبال کننده در توییتر و بیش از ۱۰۰ هزار مخاطب در اینستاگرام داره که اکثرشون اون رو به خاطر سرگرمی، موسیقی و مد دنبال میکنند.
«ونسا» فشن بلاگر ایتالیایی با حدود ۱۸۶ هزار نفر فالوور در اینستاگرامه.
ویدئوهای آموزشی فشن و زیبایی اون در یوتیوب بیش از ۴۷ میلیون بار مشاهده شده.
«ونسا» با برندهای Hermes ،L’Oreal، و برندهای معروف لباس مشارکت داره. بیشتر مخاطبان ونسا از ایتالیا و آمریکا هستند با علایقی مثل زیبایی، فشن، و توریسم.
«اِریکا» یکی از دعوتشدگان به پروژهی فمتریپه که با ۱.۳ میلیون فالوئر در یکی از پیجهای اینستاگرام خود و ۶۶۰ هزار فالوئر در پیج دیگر، محتوای سفر و فشن تولید میکند.
بیشتر مخاطبانش از برزیل، ایران، آمریکا و فرانسه هستند.
«اِریکا» برندهی جایزهی جهانی worldtravelbloggers 2019 بوده و در فمتریپ کشور ازبکستان هم شرکت داشته است.
«کتی» اهل کشور چین که متخصص رسانه و مدیریته، بلاگرسفر هم هست.
از اونجایی که اینستاگرام در چین مسدوده، کتی در دیگر پلتفرمهای چین مثل ویبو، دوبان، ویچت، و دویین با حدود ۱.۱ میلیون مخاطب فعالیت داره!
اون تا به الان دوازده کتاب پرفروش نوشته و قصد داره بعد از پروژهی فمتریپ کتابی دربارهی ایران بنویسه!
من برخلاف شما مشکلی با پروژه فمتریپ هدی رستمی ندارم. مادامی که پای بودجه عمومی وسط نیست، انتخاب اون تیم بوده هر کسی رو دعوت کند، ولو کسی که یک نفر فالوور دارد. اتفاقا مشکلم با آدمهای بیرون از این اتفاقه که قضیه رو تبدیل به یک موج کردند.
— Ehsan rostami pour (@Ehsanrostamipor) October 6, 2019
پایان پیام
کد خبر : 139198 ساعت خبر : 8:29 ب.ظ