مسیر مهران به نجف را چگونه ارزان طی کنیم؟ فقط با ۲۰ هزار تومان به نجف بروید

مسیر مهران به نجف را چگونه ارزان طی کنیم؟ فقط با ۲۰ هزار تومان به نجف بروید

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: هرسال که به ایام پیاده‌روی اربعین حسینی نزدیک می‌شویم خیل عظیم مشتاقان حضور در این مراسم پرشکوه قصد عزیمت به کربلای معلی را دارند.

عده‌ای از طریق هواپیما خود را به نجف و بغداد می‌رسانند، عده‌ای دیگر در تورهای زیارتی ثبت‌نام می‌کنند و بسیاری هم مستقیما به مرزها مراجعه کرده و از آن‌جا توسط اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها و ون‌ها و تاکسی‌ها خود را به نجف، کربلا سامرا و کاظمین می‌رسانند.

مسیر مهران به نجف را چگونه ارزان طی کنیم؟

هر سال قیمت این وسایل نقلیه تغییر می‌کند و متاسفانه دوسالی هست که با توجه به افت ارزش ریال کرایه این اتوموبیل‌ها برای ما ایرانی‌ها کمی سنگین است. به عنوان مثال امسال یک مینی‌بوس از مرز مهران تا نجف قیمت ۲۰۰ هزار تومان را طلب می‌کرد.

در حالی که کرایه همین وسیله نقلیه پارسال حدود ۱۰۰ هزار تومان بود.

خیلی‌ از زوار برای فرار کردن از گرما و گرد و خاک و هوای آلوده لب مرز این مبالغ را پرداخت می‌کنند و سوار بز خودروی کرایه شده می‌شوند.
اما در این میان هستند افرادی که دوست دارند سفر ارزان‌تری داشته باشند. برای آن‌ها هم راهی وجود دارد.

این عزیزان باید کمی صبور باشند و چند صدمتری از مرز مهران به سمت داخل عراق حرکت کنند. شرکت اتوبوسرانی شرکت واحد ایران تعدادی اتوبوس برای حمل و نقل زوار حسینی فراهم کرده است.

منتها این اتوبوس‌ها مسافران را تا شهر کوت هدایت می‌کنند و نفری ۱۰ هزار تومان زائرین می‌توانند در شهر کوت پذیرایی شوند و استراحت کنند سپس کامیون‌ها و تریلی‌هایی در شهر کوت حضور دارند که مسافران را به رایگان تا شهر شوملی حمل می‌کنند و از آن‌جا زائرین با پرداخت ده هزار تومان دیگر با اتوبوس واحد به نجف می‌روند. یعنی تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومان از مهران به نجف می‌روند.

مسیری که خودروهای شخصی بیش از ده برابر آن را از زائرین طلب می‌کنند.

البته لازم به ذکر است که رفتن به نجف توسط اتوبوس واحد و کامیون سختی‌های خاص خودش را دارد اما برای جوانانی که می‌خواهند سفر ارزانی را تجربه کنند گزینه خوبی است.

پایان پیام

کد خبر : 139820 ساعت خبر : 7:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=139820
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات