کلاهبرداری جدید به بهانه ایام اربعین؛ خوش‌حساب‌ها بیشتر مراقب باشند

کلاهبرداری جدید به بهانه ایام اربعین؛ خوش‌حساب‌ها بیشتر مراقب باشند

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: کلاهبردار‌های اینترنتی، پیامکی و تلفنی هربار برای عده‌ای دام پهن می‌کنند و گاهی با غفلت و بی‌دقتی، موفق به فریب افرادی می‌شوند و حساب‌شان را خالی می‌کنند.

در یکی از انواع این کلاهبرداری‌های تلفنی که جدیداً کشف شد، در تماسی با مشترک گفته می‌شود: شما به عنوان مشترک منتخب فلان اپراتور، به دلیل خوش‌حسابی و عدم شکایت از خط‌تان، برنده یک قرعه‌کشی شدید.

البته اگر شما خوش‌حساب نباشید و اتفاقاً کلی هم بدهی داشته باشید و اپراتور مورد نظر از دست شما به تنگ آمده باشد، همین‌جا و در همان مرحله ابتدایی کلاهبرداران محترم ضایع شده و می‌روند پی شخصی دیگر.

پس بهتر است خوش‌حساب‌ها این مطلب را با دقت بیشتری بخوانند.

کلاهبرداری جدید به بهانه ایام اربعین

جایزه این قرعه‌کشی، سفر زیارتی کربلا و ‌نجف (معادل پنج میلیون تومان) همراه دو میلیون تومان بن خرید کالا از فروشگاه‌های ایرانی در این دو شهر است و حتا اگر جایزه را نخواهید، ۱۰ ماه مکالمه و اینترنت رایگان به شما تعلق می‌گیرد.

همین جا باید به ماهیت این تماس تلفنی شک کنید واصلاً شک هم نه یقین داشته باشید که کلاهبرداری‌ است.

اصلاً مگر می‌شود اپراتورهای داخلی به همین راحتی هفت میلیون پول ناقابل را تلفنی به شما هدیه بدهند، آن هم برای خوش حسابی.

نهایت جایزه خوش‌حسابی شما یک روز مکالمه رایگان است. خیلی بخواهند لطف کنند بسته اینترنت شما را با تخفیف فعال می‌کنند. نه این‌که اینترنت رایگان به شما بدهند.

 حالا اگر یک خوش‌حساب خوش‌خیال پیدا شد و این حرف‌ها را باور کرد به مرحله بعدی یعنی نحوه پرداخت جایزه می‌رسد.

صدای آن‌ور خط می‌گوید: از آنجایی که رئیس بانک مرکزی اظهار کرده که شماره حساب و شماره کارت خود را به صورت تلفنی اعلام نکنید و قانون هم اجازه این کار را به ما نمی‌دهد، سه بانکی که در آن‌ها حساب دارید را نام ببرید تا مبلغ هفت میلیون تومان به‌صورت سه قسط به حساب شما واریز شود.

در ادامه هم به شما می‌گوید به نزدیک‌ترین دستگاه عابربانک بروید و دو رسید بانکی بگیرید و پیش از آن اعلام کنید با این دستگاه‌ها چه فاصله زمانی دارید.

یعنی اگر تا به اینجای مکالمه به هیچ چیز شک نکردید و مو به مو کارهایی که جناب کلاهبردار آن‌ورخط گفته انجام داده‌اید، دیگر کاری برای‌تان نمی‌شود انجام داد و پول‌های‌تان رفت که رفت و در عوض یک تجربه گران به دست آورده‌اید که تا عمر دارید فراموش نخواهید کرد.

ولی اگر به این حرف‌ها شک کردید و آدرسی خواستید که حضوری بروید و جایزه‌تان را بگیرید، نجات پیدا کرده‌اید و تیر کلاهبردار مثلاً زرنگ به سنگ خورده است. احتمالاً وی در حالی‌که توی دلش به شما کلی بدوبیراه می‌گوید گوشی تلفن را قطع می‌کند.

مهمترین مسأله این است که بدانید هر اپراتوری در صفحه رسمی خودش جوایز را اعلام می‌کند و تلفنی از شما شماره حساب سه تا بانک و رفتن به عابربانک و متراژ دقیق فاصله شما تا دستگاه را نمی‌خواهد.

پایان پیام

کد خبر : 138045 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=138045
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات