گلونی

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

به گزارش پایگاه خبری گلونی به گزارش روابط عمومی «سلام صبح بخیر»، رضا مهدوی کارشناس موسیقی امروز در این برنامه میزبان کاوه آفاق خواننده راک بود و در ابتدا از او درباره اینکه اولین فعالیت هنری اش ایفای نقش در تئاتر بوده پرسید.

این خواننده پاسخ داد: پدرم مهدی آفاق در استودیو فعلی که هستیم اولین بار سال ۶۸ تله تئاتری بود که نقش پسر بچه ۶ ساله را داشتم و اولین بار جلوی دوربین رفتم.

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

آفاق درباره حضور چهره ها در عرصه های مختلف اظهار کرد: کسانی در کشور ما هستند که از رشته‌های مختلف وارد رشته‌های دیگر شده اند. حتی مدیران اینگونه هم داریم که موفق بوده‌اند. فکر نمی‌کنم ایرادی داشته باشد. یکی از بزرگترین بازیگران کشور ما مرحوم بزرگواری کشتی‌گیر هم بودند. نمونه های این چنینی داریم که از ورزش به بازیگری، از بازیگری به خوانندگی و… آمده‌اند. نمونه‌های خارجی مثل جان تراولتا، برت لنکستر و حتی چارلین چاپلین هم که از موسیقی به سمت سینما آمده اینگونه بوده‌اند.

وی افزود: پدر من تئاتری است می دانم اینکه فرد بسیار بامطالعه‌ای باشی و ناگهان کسی را که تئاتر کار نکرده کنارت بگذارند سخت است.

این خواننده که رشته معماری خوانده و نقاشی و خوانندگی می‌کند، ادامه داد: شاید اگر ما هم ببینیم کسی از رشته دیگر وارد موسیقی شود و خیلی جالب یا بد کار کند قضاوت‌های ویژه‌ای کنیم. اما بگذارید یک مثال بزنم. همیشه گفته‌ام حامد بهداد می‌توانست یکی از خواننده‌های بزرگ ایران باشد اگر موسیقی کار می‌کرد. چیز عجیبی نیست و خود من در مصاحبه‌های مختلف از او دفاع کرده‌ام. به هر حال انجام دادن کار هنری مطرح است.

در ادامه مهدوی به این موضوع اشاره کرد که آفاق پیشتر به عنوان خواننده زیرزمینی راک شناخته می‌شد، اما در جشنواره مقاومت راک وطنیزه‌ای ارائه داد و به مرور مجوز گرفت و همه دیدند خوب کار می‌کند.

آفاق در این خصوص گفت: همه جای دنیا به کار غیررسمی زیرزمینی می‌گویند و تهیه کننده پشت کار نیست و مجوز ندارد. این‌ها همه جریان جاری در جامعه است و نمی‌شود آنها را از هم جدا کرد. من خوشحالم که ۶،۷ سال از آن روز می‌گذرد.

وی تاکید کرد: تئاتری‌های بسیار بزرگ و عمیق هستند و تئاتری‌هایی که با آنها کار کرده‌ام مثل خانم بهرام خیلی عمیق بوده است. شاید برای همین بعضی وقت‌ها کسی را که بخواهد ساحت تئاتر را جریحه‌دار کند نمی‌پذیرند. ولی اینکه حضور یک خواننده باعث شود مردم به سالن‌های تئاتر بیایند و هنر فاخر ببینند چه عیبی دارد؟ مثل جاذبه توریستی می ماند؛ شما به خاطر یک بنا وارد شهری می‌شوید و اینگونه اقتصاد آن شهر هم تکان می‌خورد.

اولویت من کار هنری است حتی اگر گلدوزی باشد

این خواننده یادآور شد: اولولیت من کار هنری است و اگر این هنر گلدوزی هم باشد انجامش می‌دهم. نقاشی هم می‌کنم. هرگز موسیقی موقعی که کار می‌کنم گوش نمی‌دهیم و همه اهالی این رشته، موسیقی را متمرکزانه گوش می‌دهیم و برایمان جنبه تفریح ندارد.

آفاق با بیان اینکه هنوز خیلی جوان هستم و چیزی نیستم، یادآور شد: خوشحالم توانستم پیوندی بین موسیقی جهان و داخل کشور برقرار کنم. سینما هم یک صنعت غربی است و ما آن را پیوند دادیم. در موزیک هم داریم یک کارهایی می‌کنیم.

یغمایی و یزدانی اساتید و فرهاد مهراد الگوی من است

وی با بیان اینکه باید لحن و لهجه ویژه خودت را ارائه بدهی تا از آثاری که متاسفانه در ایران به عنوان پاپ مرسوم شده دور شوی، تاکید کرد: آدم‌هایی مثل بنده، مثل استاد یغمایی، مثل استاد رضا یزدانی عزیزم همه این عزیزان که ۱۰، ۱۵ سال از بنده بزرگترند و برایم حکم استاد را دارند خیلی کار کردیم تا بتوانیم این موسیقی را ایرانی کنیم. استاد فرهاد مهراد هم مهم ترین الگوی من است.

این خواننده با اعلام این خبر که برای یک سریال شبکه سه قرارداد بسته ام، افزود: ساز تخصصی ام گیتار است. ۲۰ سال از اینکه ساز می‌زنم و موسیقی کار می‌کنم و پیش استاد می‌روم می‌گذرد اما هنوز همچنان روزی چند ساعت تمرین می‌کنم. برخی هنرجویان می‌پرسند چند وقته می توانیم یاد بگیریم؟ واقعا انتها ندارد.

برایم عجیب بود اساتیدی چون مهرجویی نیم نگاهی به بنده داشته باشند

آفاق در پاسخ به حسین کلهر که از او می‌خواست جزئیاتی درباره حضور خود در فیلم سینمایی «لامینور» به عنوان بازیگر ارائه کند، تصریح کرد: درباره جزئیات لامینور چیزی نمی‌توانم بگویم. از همین جا خدمت استاد داریوش مهرجویی سلام می‌کنم. همچنین رضا درمیشیان و آقای کریستف رضاعی. چیزی که می‌توانم بگویم این است که خیلی برایم عجیب بود آدم‌هایی بزرگی مثل استاد مهرجویی در سن و سال و تجربه‌ای که هستند نیم نگاهی هم به بنده داشتند. برایم باعث افتخار است و همیشه ممنون لطفشان هستم. رضا درمیشیان هم گفته درباره کار صحبتی بکنی تو را می کشم!

وی افزود: در سطحی نیستم که درباره اثری که استاد مهرجویی می‌سازد صحبتی کنم. من و درمیشیان هم مدرسه‌ای بودیم و با هم به مدرسه نسبتا تیزهوشان البرز می رفتیم.

تهدید به مرگ کاوه آفاق در صورت لو دادن جزئیات لامینور داریوش مهرجویی

این خواننده درباره واکنش هم صنفی‌هایش به حضور او در لامینور گفت: یک سری از رفقای موسیقایی‌ام می گفتند فرصت خیلی خوب و جالبی است که می‌توانی در خدمت این اساتید باشی، عده‌ای هم می‌گفتند نه. به قولی بچه‌هایی که خودشان ترانه سرا و آهنگساز و خواننده هستند فرمان دست خودشان است. ولی وقتی بازیگر می‌شوی فرمان دستت نیست و تو هم یکی از عوامل یک فیلم هستی. می‌گفتند از هد بودن موسیقی به شغلی نرو که باید در آن منتظر اندیشه دیگری باشی. ولی برخی هم گفتند نه این هنر اعلایی است و برو. از جمله پدرم هم مرا تشویق کرد. من هم این فضولی را کردم. در بازیگری هم نه دنبال شهرتم نه چیزی بلکه عاشق موسیقی هستم.

آفاق در پایان گفت: نمی دانم چرا خیلی‌ها فکر می کنند من مشهدی هستم. من متولد و بچه تهران هستم. پدر هم تهرانی است. مادرم متولد بجنورد است. من دانشجوی مشهد بودم و وای که هنر مشهد چقدر قوی است. معماری، نقاشی، موسیقی و تئاتر بی نظیر هستند.

«سلام صبح بخیر» به تهیه کنندگی ابوالفضل صفری شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۷ تا ۹:۳۰ از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل