گلونی

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران جلوی دغل‌ بازی‌های یک عده را می‌گیرد

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران جلوی دغل‌ بازی‌های یک عده را می‌گیرد

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: به گزارش ایسنا، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است با وجود آنکه بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد نظام هدفمندی یارانه‌ها در ایران نیاز به اصلاحات دارد اما ماجرای این اصلاحات پیش نیاز‌های مهمی را نیز می‌خواهد. که یکی از آنها شفافیت اقتصادی است.

تا زمانی که دولت نداند مردم چه میزان درآمد دارند و امکان دور زدن نظارت‌ها و قوانین مالیاتی وجود داشته باشد، نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که چه اقشاری نیاز به حمایت داشته و باید یارانه دریافت کنند.

آن چیزی که در این خبر توجه‌ام را جلب کرد و مرا بر آن داشت که متنی بنویسیم، کلمه «کنفدراسیون» صادرات ایران بود که جناب محمد لاهوتی رئیس آن هستند.

زیرا تا قبل از این تصور می‌کردم فقط فوتبال و والیبال و بقیه چیزهای ورزشی، کنفدراسیون دارند. اما به نظر می‌رسد که کنفدراسیونی از نوع صادرات هم وجود دارد.

البته اگر قبول کنیم که کنفدراسیونی از نوع صادرات وجود دارد، ربط و خط آن با «یارانه» و اصلاح نظام پرداخت آن را چگونه قبول کنیم؟

حالا گیریم بین یارانه‌ و نظام پرداخت آن با کنفدراسیون صادرات ربط و خطی هم وجود دارد، اما اینکه قوانین مالیاتی و نظارت‌ها یک جوری هستند که می‌شود آنها را دور زد را چگونه به صادرات مربوطش کنیم؟

بازهم فرض می‌کنیم که کنفدراسیون صادرات قرار است جلوی دور زدن‌های مالیاتی را بگیرید، اینکه دولت نمی‌داند مردم چه اندازه درآمد دارند را کجای دلمان قرار دهیم؟

البته به نظر می‌رسد که ایشان در کنفدراسیون صادرات چیزهایی دیده باشند که این مسائل نامربوط به هم را، به هم مربوط کرده‌اند.

مثلاً‌ دیده‌اند که یک عده مانند حشمت خان فردوس در سریال ستایش پرتقالش را صادر می‌کند، یکی دیگر هم پیاز و سیب‌زمینی و آن دیگری پسته و کلی چیزهای دیگر.

آنوقت از دادن مالیات هم به کمک دور زدن‌های قوانین فرار می‌کنند. خب معلوم است که ایشان با دیدن این مسائل دلش به حال دولت می‌سوزد.

دولت هم که اصلاً خبر ندارد سطح درآمد مردم این اندازه بالا است و بی‌خودی کلی پول بی‌زبان را هر ماه به حساب مردم صادرکننده و پولدار می‌ریزد.

بالاخره یکی باید باشد که جلوی این دغل‌بازی مردم را بگیرید یا نه؟ حالا اگر آن فرد بشود رئیس کنفدراسیون صادرات، اشکالی ندارد!

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل