سنسور هشدار وقوع سیل در تهران نصب می‌شود و دریغ از یک آجر برای شهرهای کوچک

سنسور هشدار وقوع سیل در تهران نصب می‌شود و دریغ از یک آجر برای شهرهای کوچک

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به مشخص شدن نقاط خطر بروز سیلاب گفت: امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم ١٠ سنسور هشدار برای جلوگیری از وقوع سیل نصب و راه‌اندازی کنیم.

سنسور هشدار وقوع سیل در تهران

این‌که تهران پایتخت است و نسبت به شهرهای دیگر همیشه از امکانات بیش‌تری برخوردار بوده بر کسی پوشیده نیست.

این موضوع نه به من ارتباطی دارد نه به شما، پس حالا هم که مسئولین درصدد نصب سنسورهای شناسایی و هشدار خطر سیل برای نقاط خطردار هستند اصلا عجیب نیست ولی این اتفاقات در شرایطی افتاده که دیوار ساحلی پلدختر لرستان هنوز ترمیم نشده و هر روز هشدارهای پیاپی را برای احتمال جاری شدن سیل در لرستان می‌شنویم و به روی خودمان هم نمی‌آوریم.

شواهد نشان می‌دهد در کشور ما حتا اگر امکانات هم باشد باز برای شهرهای مهم و خاص است و استان و شهر محروم کلاً تا همیشه محروم خواهند ماند و تغییر چندانی حاصل نخواهد شد.

 

 تهران پایتخت است، اگر سیل جاری شود خسارات خیلی خیلی بزرگی وارد می‌شود، این هم قبول، ولی باور کنید جان شهروندان در شهرهای مختلف بهای متفاوت ندارد.

در حال حاضر احتمال وقوع سیل در لرستان خطری خیلی جدی به حساب می‌آید ولی نه تنها اقدامی برای پیش‌گیری از آن صورت نمی‌گیرد، اقدامات پساسیل نوبت قبلی هم هنوز به درستی انجام نشده است.

بله برای تهران و شهرهای بزرگ نصب سنسورها برای تشخیص خطر نیاز است اما برای شهرهای کوچک و محروم هم ساختن یک پل درست و حسابی و دیوارهای ساحلی و امکانات حداقلی قطعاً نیاز خواهد بود.

الان با تغییرات شرایط جوی و آب‌و‌هوایی، بلایای طبیعی نظیر سیل، بخش اعظمی از جغرافیای کشور ما را تهدید می‌کند و باید خیلی جدی با آن رو‌به‌رو شویم تا خسارات را به حداقل ممکن برسانیم.

چون در نهایت نتیجه فرقی ندارد، اگر یک شهر در استانی کوچک و محروم درگیر حادثه شود کل کشور برای رفع مشکل گرفتار خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 141229 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141229
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات