عملیات لایروبی رودخانه کشکان به کندی انجام می‌شود و این بسیار خطرناک است

عملیات لایروبی رودخانه کشکان به کندی انجام می‌شود و این بسیار خطرناک است

به گزارش پایگاه خبری گلونی سیل فروردین باعث طغیان رودخانه کشکان شد و خسارات بسیاری را به مردم وارد کرد. این رودخانه مسیری ۱۳۰ تا ۱۴۰ کیلومتری دارد که رسوب‌گذاری در آن بسیار زیاد است.

در تاریخ ۳۰ شهریور، مسئولان اعلام کردند به زودی این رودخانه لایروبی خواهد شد.

البته در تاریخ ۱۶ مهر اعلام شد که بودجه برای لایروبی تمام مسیر این رودخانه وجود ندارد و کارشناسان نقاط حساس و پرخطر را شناسایی کردند و در آن مناطق عملیات لایروبی انجام می‌شود.

در همین تاریخ فرماندار پلدختر خطر سیلاب و طغیان دوباره کشکان را گوشزد کرد و هشدار داد اگر این کار سریع انجام نشود ممکن است باز هم خسارات زیادی به مردم منطقه وارد شود. مردمی که خانه‌های‌شان در کنار بستر این رودخانه قرار دارد.

در تاریخ هشت آبان ایرنا خبر از ادامه لایروبی کشکان می‌دهد. عملیاتی که بسیار کند پیش می‌رود در حالی‌که خطر باران‌های شدید و سیلاب بیخ گوش لرستان و کشکان است.

فرماندار پلدختر می‌گوید اگر دوباره سیلاب راه بیفتد، با بالا آمدن آب رودخانه، عملاً امکان لایروبی، دیگر وجود نخواهد داشت و باید تا زمانی‌که آب کشکان پایین برود صبر کرد. اگر لایروبی به سرعت انجام نشود خطر طغیان رودخانه و وارد شدن خسارات به زمین‌های کشاورزی و خانه و زندگی مردم بسیار زیاد است.

ایرنا از قول نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی نوشت: «کشکان رودخانه‌ای وحشی بوده و در حال حاضر بر اثر سیل فروردین‌ماه و رسوب سنگ‌ها کف آن بالا رفته است.

در سیل فروردین امسال، مسیر رودخانه کشکان تغییر کرده و با آغاز بارندگی زمین‌های کشاورزی و منازل مسکونی مردم در خطر است.

وزارت نیرو و آب منطقه‌ای لرستان باید برای مردمی که در کنار و مسیر رودخانه کشکان هستند چاره اندیشی کنند.

اکنون خانه مردم در کنار بستر رودخانه کشکان است و فاصله جاده تا رودخانه نیز ۲ متر است که لایروبی این رودخانه ضروری بوده و باید سریعا اقدام شود.»

مردم معمولان و پلدختر بیش از اعلام هشدار و خطر نیاز به سرعت عمل مسئولان دارند. نیاز دارند عملیات لایروبی رودخانه کشکان هرچه سریع‌تر انجام شود تا دوباره ویرانی و خرابی به سراغ‌شان نیاید و آواره نشوند.

پایان پیام

کد خبر : 141495 ساعت خبر : 2:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141495
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات