کالیفرنیا جایی در همین دنیا آتش گرفته و جنگل‌هایش در حال نابودی است

کالیفرنیا جایی در همین دنیا آتش گرفته و جنگل‌هایش در حال نابودی است

سی ان ان در تصاویری از ناسا، شعله‌های آتش در کالیفرنیای آمریکا از فضا نیز قابل مشاهده است.

وزش باد شدید و خشکسالی باعث شده است که آتش‌سوزی‌ها در مناطق جنگلی کالیفرنیا با سرعت بسیار زیادی گسترش یابند و ارتفاع شعله‌های آتش در برخی مناطق به حدود ۹ متر رسیده است.

آتش‌سوزی‌ها در مناطق شمالی و جنوبی کالیفرنیا به سرعت در حال گسترش هستند و باعث شده‌اند ده‌ها هزار نفر از ساکنان این مناطق کالیفرنیا خانه‌های‌شان را ترک کنند.

آتش سوزی در کالیفرنیا

به گزارش پایگاه خبری گلونی جایی در همین دنیا آتش‌ در حال بلعیدن جنگل‌ها و درختان است و مردم وحشت‌زده در حال فرار از آن منطقه هستند. شاید بگویید به ما چه ربطی دارد آن سر دنیا چه اتفاقی افتاده است؟ به ما چه که جنگل و درختان نابود شده، محیط زیست آسیب دیده و مردم در خطر هستند. ما خیلی هنر کنیم می‌توانیم نگران کشور و شهر خودمان باشیم.

اصلاً با جناب سعدی و بیت بنی آدم اعضای یکدیگرند کاری ندارم. شاید واقعاً باید به راحتی از کنار این جهنم وحشتناک بگذریم و به شنیدن چند جمله کوتاه که در اخبار تلویزیون گفته می‌شود و حتماً روی این‌که آتش‌سوزی در خود خود کشور آمریکا اتفاق افتاده است تأکید می‌شود، بسنده کنیم.

این فاجعه فارغ از این‌که در آمریکا اتفاق افتاده یا جایی دیگر، یک مشکل جهانی است و به ما که در همین دنیا زندگی می‌کنیم مربوط است. دانستن این‌که این فاجعه چطور رخ داده و چرا تقریباً هر سال آتش‌سوزی در این منطقه اتفاق می‌افتد و این‌که آنها چطور و با چه امکاناتی مهارش می‌کنند و برای این‌کار چقدر هزینه می‌کنند مهم است.

جایی از دنیا ارتفاع آتش به ۹ متر رسیده و مردم هراسان در حال ترک خانه‌های خود هستند و نیروهای زیادی بسیج شده‌اند تا این هیولای بزرگ که با سرعت در حال نابودی جنگل‌ها و درختان است را مهار کنند. چطور می‌توانیم به راحتی از کنارش بگذریم و برای‌مان کوچکترین اهمیتی نداشته باشد.

اگر مرزها را در ذهن‌مان پاک کنیم و به دنیایی بزرگ بدون خط‌کشی فکر کنیم حتماً هر اتفاقی در هر جایی از این کره خاکی برای‌مان اهمیت پیدا می‌کند و به راحتی از کنارش نمی‌گذریم.

پایان پیام

کد خبر : 141482 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141482
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات