گلونی

کله پاچه میلیاردر شد؛ ایرانی‌ها در روز بیش از دو میلیارد خرج این غذا می‌کنند

کله پاچه میلیاردر شد؛ ایرانی‌ها در روز بیش از دو میلیارد خرج این غذا می‌کنند

کله پاچه میلیاردر شد؛ ایرانی‌ها در روز بیش از دو میلیارد خرج این غذا می‌کنند

کله پاچه میلیاردر شد؛ ایرانی‌ها در روز بیش از دو میلیارد خرج این غذا می‌کنند

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: خدابیامرز عزیزجان ما، دست‌پخت‌اش حرف نداشت و توی فامیل معروف بود. وقتی کله‌پاچه درست می‌کرد کل بچه‌ها و نوه‌ها را دعوت می‌کرد و همه دور یک سفره با لذت مشغول خوردن کله‌پاچه می‌شدند، الا من.

از همان اول هم از دیدن قیافه این غذا وحشت داشتم. زبان دراز، چشم‌های ورقلمبیده و از همه بدتر آن موکت شناور روی آب کله‌پاچه که بعداً فهمیدم اسم‌اش سیرابی است، از هیچ‌کدام خوشم نمی‌آمد.

تا هفت، هشت سالگی، فامیل، تمام تلاش خودشان را کردند تا من را هم مثل خودشان کله‌پاچه‌خور کنند.

ولی دقیقاً بعد از آن اتفاق در یک صبح  دل‌انگیز پاییزی دیگر هیچ‌وقت هیچ‌کس تلاشی نکرد و همه متقاعد شدند من عرضه خوردن این غذا را ندارم. همان صبح که عمویم لقمه‌ای برایم آورد و گفت:

«هیچی نیست فقط پنیر و گردو وخیاره» و من بعد از اولین گاز از لقمه کله‌پاچه، گلاب به ‌روی‌تان اوقات همه را تلخ و غذا را برای‌شان زهرمار کردم و خودم هم متوجه شدم باید دور کله‌پاچه را برای همیشه خط بکشم.

از آن ماجرا سال‌ها گذشته و حالا با خواندن این خبر که« ایرانی‌ها روزی پانزده هزار دست کله‌پاچه می‌خورند» واقعاً به این نتیجه رسیدم مشکل از من بود، نه ریخت و قیافه کله‌پاچه.

همین غذا حداقل پرسی ۱۵۰ هزار تومان است و این یعنی ایرانی‌ها روزی ۲٫۲ میلیارد تومان پول خرج خوردن این غذا می‌کنند.

این‌همه کله پاچه در روز خورده می‌شود؟ جدای ظاهرش این غذا مشکل بزرگی به نام کالری و چربی بالا دارد. باورکنید همه پزشک‌ها خوردن کله‌پاچه را برای افرادی که اضافه‌وزن، ناراحتی قلبی و کلسترول بالا دارند ممنوع کرده‌اند. تازه باقی افراد سالم هم ماهی یک‌بار مجاز به خوردن این غذا هستند به شرط آن‌که بعدش برای وعده ناها غذایی گیاهی و سبک بخورند. می‌دانید هر۱۰۰ گرم کله‌پاچه۳۰۰ کالری دارد.

کافی است صبح‌ها از کنار یک طباخی گذر کنید تا کاملاً متوجه شوید که خیلی‌ها نمی‌دانند و بعضی از کسانی که پشت میز نشسته‌اند و با اشتیاق در حال خوردن کله‌پاچه هستند حداقل ده، بیست کیلو اضافه‌وزن دارند و اصلاً عین خیال‌شان نیست که دارند کوهی از چربی و کلسترول را با لذت می‌خورند و همینطور به منابع چربی‌های مضر توی بدن‌شان اضافه می‌کنند.

یک پیشنهاد، بهتر نیست تا دیر نشده پول یک وعده از این غذا را بدهید و یک چک‌آپ بروید تا از اوضاع چربی و کلسترول‌تان باخبر شوید؟

فقط یک وعده، آنقدرها هم سخت نیست.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل