گل حسرت یا سورنجان پاییز را در خرم‌ آباد زیباتر کرده است

گل حسرت یا سورنجان پاییز را در خرم‌آباد زیباتر کرده است

به گزارش پایگاه خبری گلونی ایران کشوری چهارفصل است که در هر گوشه‌اش می‌توان گیاهان و گل‌های متنوعی را پیدا کرد. گل‌هایی مخصوص مناطق سردسیر، مناطق معتدل یا گرمسیر. از سوسن چلچراغ در داماش گیلان تا گل حسرت در خرم‌ آباد.

گل حسرت را به نام‌های دیگری مثل «سورنجان» یا «گل زعفران» نیز می‌شناسند.

گلی که در پاییز می‌روید. زمانی که دشت‌ها تقریباً خالی از گل‌های رنگارنگ بهاری می‌شوند و برای سرما و خشکی آماده می‌شوند، این گل تازه برگ‌های زیبا و شش بخشی‌اش را باز می‌کند و به پاییز رنگ و زیبایی می‌بخشد، گاهی دشت را به رنگ بنفش می‌کند و گاهی هم سفید.

این گیاه با این‌که سمی است ولی خواص دارویی بسیاری دارد. در درمان بیماری نقرس مؤثر است و در بعضی منابع هم به اثر ضدالتهابی، ضدروماتیسمی و ضدنفخ بودن گل حسرت اشاره شده است.

گل زعفران دارای پیاز است که در عمق ۲۵ تا ۳۰ متری در خاک فرو رفته است و در پاییز به گل‌دهی می‌رسد. خواص درمانی این گل نیز در همان پیاز نهفته است و خود گل سمی است.

گل حسرت پاییز را در خرم‌آباد زیباتر کرده است

ماده‌ای در این گیاه به نام «کلشیسین» وجود دارد که از آن برای درمان بیماری نقرس استفاده می‌کنند و حتا در بعضی از قرص‌ها هم از این ماده مؤثر استفاده می‌کنند.

سورنجان در قسمت‌هایی از اروپا و آسیا در مناطق مرطوب و کوهستانی می‌روید. در ایران این گیاه را در خرم‌ آباد می‌توانید پیدا کنید.

در پاییز اگر گذرتان به لرستان افتاد می‌توانید این گل زیبا را که تازه شکفته شده است ببینید.

هر گوشه از ایران جاذبه‌های طبیعی و گیاهان زیبایی دارند که دیدن‌شان خالی از لطف نیست. این گل هم یکی از این گیاهان زیبا و پرخاصیت است که طبیعت به ما ایرانی‌ها هدیه داده است.

 پایان پیام

کد خبر : 140895 ساعت خبر : 10:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140895
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات