آقامیرزایی آب پاکی را روی دست لرستانی‌ها ریخت؛ بودجه نداریم خانه و زندگی‌تان را بیمه کنید

آقامیرزایی آب پاکی را روی دست لرستانی‌ها ریخت؛ بودجه نداریم خانه و زندگی‌تان را بیمه کنید

آقامیرزایی مدیرکل مدیریت بحران لرستان: هیچگونه اعتباری برای پرداخت خسارت سیلاب‌های جدید و آینده وجود ندارد.

هم استانی‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به بیمه کردن تمام دارایی‌های خود اقدام کنند و همچنین، کشاورزان نیز دام و زمین‌های کشاورزی خود را بیمه کنند.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: به ایشان می‌گویند یک مسئول راستگو بی‌خودی به مردم وعده و وعید نمی‌دهد، مستقیم اصل مطلب و جریان را اعلام می‌کند و خلاص. حالا دیگر مردم می‌دانند با خانه و زندگی و سیلی که در راه است. اگر بیمه نکنند مسئول تمام مشکلات احتمالی خودشان هستند و دیگر نمی‌توانند به جان هیچ مسئولی غر بزنند.

حالا باید شاهد رقابت بین شرکت‌های بیمه باشیم. شرکت‌هایی که قرار است در مقابل سیل و خرابی‌های احتمالی دارایی‌های مردم را بیمه کنند. البته که بیمه راه خوبی برای جبران خسارت است ولی چرا حتماً باید خسارت به مال و گاه جان مردم وارد شود؟ چرا ما تصور سیل بدون خرابی و ویرانی یا با خسارت کمتر را نداریم؟

یعنی راهی برای مهار سیل وجود ندارد و فقط باید نشست و نگاه کرد؟ در انتها هم کارشناسان بیمه برآورد خسارت کنند و بعد مردم به دنبال آباد کردن خانه و زندگی‌شان بروند، و دوباره سال بعد همین چرخه تکرار شود؟

بعد از سیل فروردین ۹۸ در لرستان، خوزستان و گلستان، کارشناسان زیادی درمورد راهکارهای مهار سیل و مشکلاتی که وجود داشت صحبت کردند ولی بعد از مدتی کوتاه همه چیز فراموش شد. جنگل‌ها نابود و درختان یکی یکی قطع شدند، انگار دیگر قرار نبود سیل بیاید و فروردین آخرین باری بود که باران‌های شدید بر سر لرستان بارید.

اما پاییز آمد و مسئولان تازه بیدار شدند. حالا که شرایط بحرانی شده و احتمال خرابی‌ها و ویرانی‌ها زیاد شده است تنها راهکار برای استانی مستضعف که نه بودجه‌ای برای آباد کردن خرابی‌ها دارد و نه می‌تواند سیل را مهار کند بیمه است.

البته وضع استان‌های دیگر کشور هم تعریفی ندارد و اگر در موقعیتی مشابه لرستان قرار بگیرند احتمالاً همین راهکار را به مردم پیشنهاد می‌دهند.

پس چه بهتر همه مردم در تمام شهرها هر چه زودتر خانه و زندگی‌شان را بیمه کنند، تا اگر خدای نکرده بلای طبیعی نازل شد منتظر کمک هیچ مسئولی نباشند.

البته تقریبا هیچ بیمه‌ای مردم لرستان را بیمه نمی‌‌کند. چون می‌داند آنها در آینده خسارت خواهند دید.

پایان پیام

کد خبر : 141428 ساعت خبر : 12:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141428
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات