جشنواره ملی شعر دانشجویی گرگان و آیین تجلیل از عبدالجبار کاکایی برگزار می‌شود

جشنواره ملی شعر دانشجویی گرگان برگزار می‌شود

رویداد دیگری از سلسله رویدادهای نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی در این محفل شاعرانه که همزمان با هفته وحدت در استان گلستان ترتیب یافته است، شعرخوانی به زبان فارسی و محلی انجام خواهد شد.

جشنواره ملی شعر دانشجویی در گرگان

جشنواره ملی شعر دانشجویی گرگان
جشنواره ملی شعر دانشجویی گرگان

علاوه بر جمعی از شاعران دانشجو، مختار رنجیده یامچی و عبدالمالک خرمالی، شاعران مدعو محلی هستند که شعرهایی به زبان فارسی و ترکمنی برای حاضران خواهند خواند.

آیین تجلیل از «عبدالجبار کاکایی» شاعر و ترانه‌سرای سرشناس اهل ایلام و مقیم تهران، از بخش‌های اصلی این مراسم است که با سخنرانی و شعرخوانی او همراه خواهد بود.

همچنین برگزاری پنل تخصصی با موضوع «ترانه و تلفیق شعر و موسیقی» با حضور کاکایی، دکتر بهجت تربتی‌نژاد (عضو هیات علمی دانشگاه) و علیرضا بهرامی، از دیگر بخش‌های این رویداد شعر و موسیقی است که با اجرای گروه موسیقی ترکمن «فراغی» پایان می‌یابد.

رویداد چهارم جشنواره ملی شعر دانشجویی، روز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه جاری از ساعت ۱۴ در سالن اجتماعات پردیس امام خمینی (ره) دانشگاه فرهنگیان گرگان برگزار می‌شود.

گفتنی است پیش از این در نشست جشنواره ملی شعر دانشجویی که به میزبانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، پوستر، لوگو، سایت و جدول رویدادهای کشوری این جشنواره رونمایی شد.

عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، کوروش انصاری، علی عبداللهی، پونه نیکوی، مصطفی بصیری، حامد عسکری و علیرضا بهرامی اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره را تشکیل می دهند.

این جشنواره به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و دانشگاهی، در طول دو نیم سال تحصیلی پیش رو برگزار می‌شود و اردوی گردهمایی برگزیدگان آن نیز تابستان سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

دبیری علمی این جشنواره برعهده علیرضا بهرامی و دبیر اجرایی آن نیز ثریا احمدی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی است.

شرکت در جشنواره ملی شعر دانشجویی که دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان نیز به حضور در آن مجازند، کاملا به‌صورت الکترونیکی و مجازی، از طریق سایت و اپلیکیشن جشنواره مقدور خواهد بود و ۱۵ رویداد آن نیز با حضور شاعران و پژوهشگران کشوری و بومی، به‌همراه دانشجویان شاعر یا علاقه‌مند به شعر و ادبیات، در دانشگاه‌های مختلفی از سراسر کشور برگزار خواهند شد.

پایان پیام

کد خبر : 142418 ساعت خبر : 11:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142418
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات