درختان بلوط را در شیب کوه تراشیده‌ایم و مسیر سیلاب را آماده و مهیا کردیم

درختان بلوط را در شیب کوه تراشیده‌ایم و مسیر سیلاب را آماده و مهیا کردیم

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: از سیل و راه‌های پیشگیری زیاد گفته شده است. برای بسیاری از مسئولین این حرف‌ها در حد همان گفتن و نشنیدن باقی ماند. گویا برای‌شان مهم نیست باز سیلی دیگر و ویرانی دیگر چه بر سر مردم می‌آورد.

احتمالاً بعد از هر سیل و خرابی فکر می‌کنند کو تا سیل بعدی فعلاً به کارهای مهم‌ترمان برسیم. چه اهمیتی دارد در لرستان بلوط‌ های شیب کوه را تراشیده‌اند و اگر سیل بیاید از این جا بهتر کجا را پیدا کند برای سرازیر شدن. پهنه‌ای وسیع که انگار فقط مهیا شده برای عبور سیل و ویرانگری.

نه‌تنها در لرستان، بلکه در هر جایی از ایران که جنگلی هست و امیدی به مهار سیل، این اتفاق افتاده است.

در شمال در ختان به بهانه‌های مختلفی مثل ویلاسازی نابود می‌شوند.

در شیب کوه‌های سرسبز به جای درختان ویلاهای لوکس می‌بینید که حتا مسیری از پایین کوه تا بالا را به نام خود کرده‌اند و دورش حصار کشیده‌اند تا مبادا محلی‌های دورو بر به حریم‌شان وارد شوند. حریمی که تا قبل از ورودشان گوشه‌ای از طبیعت بود و درخت داشت.

درختانی که محکم واستوار سال‌ها جلوی انواع سیل و سیلاب را گرفته بودند و شاید ما با خیالی خوش فکر می‌کردیم اصلاً سیلی در کار نبوده و مگر از چند تا درخت و یک جنگل چه کاری برمی‌آید.

بتن‌ها و ستون‌های محکم ویلاها ی‌مان از هر درختی مستحکم‌تر هستند و محال است سیل خراب‌شان کند.

سیل فروردین همه محاسبات را خراب کرد و نشان داد نابودی جنگل‌ها چه عواقب خطرناکی به همراه دارد.

اما انگار بعد از گذشت زمان همه چیز فراموش شده و باز هم درختان بلوط را از شیب کوه یکی یکی پاک می‌کنیم و صحنه‌ای ترسناک به جا می‌گذاریم. مسیری آماده برای سیلاب و ویرانی.

پایز آمده و هر لحظه ممکن است سیلی دیگر به راه بیفتد. مردم لرستان دیگر طاقت ویرانی و خرابی را ندارند. هنوز از سیل فروردین زخمی هستند.

پایان پیام

کد خبر : 140900 ساعت خبر : 9:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=140900
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات