زلزله در آذربایجان شرقی خسارت جانی و مالی داشت

زلزله در آذربایجان شرقی خسارت جانی و مالی داشت

به گزارش پایگاه خبری گلونی در ساعت ۰۲:۱۷:۰۳ بامداد ۱۷ آبان ماه زلزله‌ در عمق دوکیلومتری زمین با طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴ درجه و عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶ درجه حوالی “ترک” در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

نزدیک‌ترین شهرها به کانون این زمین‌لرزه، ترک در ۱۹ کیلومتری (آذربایجان شرقی)، “سراب” (آذربایجان شرقی) در ۲۲ کیلومتری و “ترکمانچای” (آذربایجان شرقی) در ۲۹ کیلومتری آذربایجان شرقی هستند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زمین‌لرزه، اردبیل در ۷۹ کیلومتری و تبریز در ۱۲۳ کیلومتری کانون زلزله هستند.

طبق اطلاعات منتشر شده در مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران تا ساعت ۹ و ۴ دقیقه صبح امروز حدود ۴۰ پس لرزه با شدت ۲.۵ تا ۴ ریشتر در منطقه ترکمنچای آذربایجان شرقی به وقوع پیوسته است.

همچنین دو لرزه با بزرگای ۲.۵ و ۲.۹ در سراب رخ داده است.

گردکشانه آذربایجان غربی نیز ساعت ۲.۳۷ لرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ داشته است.

زلزله در آذربایجان شرقی خسارت جانی و مالی داشت

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جان باختن پنج نفر و مصدوم شدن ۲۵۱ نفر بر اثر زلزله خبر داد.

فرزاد رحمانی با اعلام این خبر، اظهار کرد: تا ساعت ۶:۴۵صبح ( جمعه) آمار مصدومان در شهرستان‌های میانه، سراب و هشترود ۲۵۱نفر است و پنج نفر نیز فوتی ثبت شده است.

وی افزود: از این تعداد ۱۳مصدوم  بستری و بقیه تحت مراقبت‌های درمانی سرپائی قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: عمده این افراد دچار حملات عصبی و ترس شده‌اند.

دستور روحانی در پی وقوع زلزله

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان در جریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت.

رئیس جمهور در این تماس تلفنی در خصوص امداد رسانی موثر و سریع به مناطق زلزله زده و آسیب دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاه‌های مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

پایان پیام

کد خبر : 142227 ساعت خبر : 11:13 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142227
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات