سوغات پاییز برای ما ایرانی‌ها میوه‌ای است که در دنیا پرطرفدار است و خواستنی

سوغات پاییز برای ما ایرانی‌ها میوه‌ای است که در دنیا پرطرفدار است و خواستنی

به گزارش پایگاه خبری گلونی پاییز که از راه می‌رسد برای ما ایرانی‌ها سوغاتی مخصوصی به نام انار دارد. میوه‌ای زیبا و خوشمزه با خواص بسیار زیاد.

فراوانی و دسترسی راحت این میوه باعث شده کمتر به اهمیت آن در جهان فکر کنیم. انار به عنوان یکی از میوه‌های مرغوب در جهان شناخته می‌شود و چون در کشورهای کمی تولید می‌شود جزو میوه‌های خواستنی و پرطرفدار دنیا است.

یکی از خواص جالب این میوه درمان سرماخوردگی است. طب سنتی برای درمان این بیماری توصیه کرده انار را به صورت پخته میل کنید. یعنی با پوست روی شعله‌پخش‌کن بگذارید، وقتی رنگ پوست تیره شد، محتویات داخل را میل کنید و به راحتی بدون مصرف داروهای شیمیایی سرماخوردگی را درمان کنید.

از این میوه خوشمزه محصولاتی مانند آب انار، لواشک و رب هم به دست می‌آید. یکی از معروف‌ترین انارها در ایران انار سیاب کوهدشت لرستان است و بعد از آن فارس، جلفا، کوهدشت، فیروزکوه و.. نیز انارهای مرغوبی دارند.

سوغات پاییز برای ما ایرانی‌ها

اما در قسمتی دیگر از ایران انارهایی ترش می‌رویند این انارها که بیشتر در گیلان رشد می‌کنند برای تولید رب و آب انار ترش و خوشمزه کاربرد دارند که در غذاهای محلی گیلان مانند فسنجان، کال کباب، زیتون پرورده و… استفاده می‌شود و طعم ومزه بی‌نظیری به آنها می‌دهد.

در شهرهای زیادی می‌توان باغ‌های زیبای انار را دید. انارهایی که هرکدام مزه و رنگ خاص خودشان را دارند. گاهی قرمز وآبدار و شیرین، گاهی ملس و گاهی ترش.

فواید این میوه بهشتی بسیار زیاد است مانند خواص آنتی‌اکسیدانی، درمان کم‌خونی، بالا بردن سیستم ایمنی و از همه مهم‌تر مزه خوشمزه وحس لذت‌بخش خوردن یک میوه شیرین و زیبا.

البته مثل همه خوراکی‌ها در مصرف این میوه هم نباید زیاده‌روی کرد چون ممکن است بعضی افراد به آن آلرژی بدهند و مشکلاتی برای‌شان پیش بیاید.

پایان پیام

کد خبر : 141825 ساعت خبر : 3:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141825
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات