کتاب به زبان درناها و زمستان بی‌برف از راهبه خشنود در حضور هنرمندان رونمایی شد

کتاب به زبان درناها و زمستان بی‌برف از راهبه خشنود در حضور هنرمندان رونمایی شد

به گزارش پایگاه خبری گلونی پنجشنبه دوم آبان ۹۸، خرم‌آباد شاهد یک رویداد فرهنگی ارزنده و کم‌سابقه بود. مراسم رونمایی و جشن امضای دو مجموعه شعر از شاعر معاصر خرم آبادی راهبه خوشنود .

«زمستان بی‌برف» و «به زبان درناها» دو مجموعه چاپ شده از این شاعر لرستانی است که اخیراً توسط انتشارات پریسک منتشر و به بازار کتاب عرضه شده‌اند.

در این آئین نیکو که با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان و در سالن اجتماعات آن اداره برگزار شد با استقبال پرشور شاعران و حضور پررنگ اعضای انجمن جامعه‌شناسی ایران در لرستان و انجمن زیست محیطی یاران سبز همراه بود.

مراسم رونمایی از کتاب به زبان درناها و زمستان بی‌برف

مدیر انتشارات پریسک در آغاز برنامه با ارائه‌ی یک شمای کلی از وضعیت شعر معاصر و جریان‌های شعری در لرستان به استعدادها و قابلیت‌های شاعران لرستانی اشاره کرد و سپس خاطر نشان کردند که شاعران لرستانی در دو دهه اخیر نقش مهمی در جریان های پیشرو شعری داشته‌اند.

امین رجبیان با اشاره به ضرورت برقراری ارتباط نسلی در میان نسل‌های مختلف شاعران، به ضرورت ارتباط و تبادل فرهنگی مولفه‌های زبان‌های بومی در زیست بوم زاگرس با زبان معیار پرداختند.

این جلسه با حضور دو تن از بانوان مدیر همراه بود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان سرکار خانم پرویزپور و سرکار خانم طهماسبیان مدیر کل امور کتابخانه‌های استان لرستان.

پرویز پور در ابتدای مراسم در خصوص ضرورت رسیدگی به امور بانوان مطالبی را عنوان داشت و این نوید را داد که در جهت اعتلای فرهنگ و کمک به بانوان هنرمند، به زودی خانه بانوان هنرمند در استان تاسیس خواهد شد.

ادامه برنامه با سخنرانی اساتید عرصه شعر، ادبیات و جامعه شناسی همراه بود.

شیرزاد بسطامی معاون فرهنگی اسبق اداره کل ارشاد اسلامی لرستان با پیش‌ کشیدن ضرورت بومی‌گرایی فرهنگی به نقاط قوت تاریخی و اساطیری زبان‌های بومی اشاره کرد، عدم تخصیص یارانه حوزه نشر در استان و کشور را پیش کشید و شروع به کار انتشارات پریسک را به عنوان یک نقطه عطف در حوزه نشر استان با رویکردی تخصصی به ادبیات و علوم انسانی دانست.

کامین عالی پور در خصوص مولفه‌های شعری، زبانی و ساختاری در آثار راهبه خوشنود سخنرانی کرد و وجود مولفه‌های زنانه و طبیت گرایانه را محورهای اصلی اشعار این شاعر معاصر معرفی کرد.

سومین سخنران هوشنگ رئوف شاعر خرم آبادی از پیشگامان و چهره‌های شاخص شعر سپید در ایران و لرستان و سراینده زخم سایه و بید، به سخنرانی در خصوص آثار و روند شعری راهبه خوشنود پرداختند.

رئوف خاطرنشان کردند که راهبه خوشنود را می‌توان از چهره‌های شاخص شعر سپید امروز در لرستان نامید و زنانگی و صمیمیت را از مولفه‌های برجسته راهبه خشنود به حساب آورد.

دکتر مجتبی ترکارانی رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران در لرستان بعنوان آخرین سخنران به سقف شیشه ای اشاره کردند که زنان در جامعه با آن برخورد کرده محدود می‌شوند. و شکستن این محدودیت ها را توسط زنان هنرمند کاری سترگ دانستند.

برنامه با شعرخوانی چندی از شاعران خرم‌آبادی و شعرخوانی راهبه خوشنود و با رونمایی از کتاب‌های به زبان درناها و زمستان بی‌برف به پایان رسید.

پایان پیام

کد خبر : 141256 ساعت خبر : 1:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=141256
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات