گرانی بنزین باعث افزایش قیمت کدام خودروها می‌شود؛ آیا شاسی‌بلندها ارزان می‌شوند؟

گرانی بنزین باعث افزایش قیمت  کدام خودروها می‌شود؛ آیا شاسی‌بلندها ارزان می‌شوند؟

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: سوژه داغ این روزها افزایش قیمت بنزین و گمانه‌زنی‌های مربوط به آن است.

برخی پیش‌بینی می‌کنند قیمت خودروهای هیبریدی و دوگانه‌سوز بالا برود. بعضی هم احتمال می‌دهند خودروهایی که مصرف بنزین کمتری دارند و با هر بنزینی کنار می‌آیند مثل همین خودورهای پرتیراژ داخلی، خواستار بیشتری پیدا کنند.

اگر بخواهیم یک پیش‌بینی منطقی داشته باشیم این حرف‌ها درست است و قاعدتاً باید قیمت خودورهای کم‌مصرف، هیبریدی و دوگانه ‌سوز بالا برود و مردم خودروهای شاسی‌بلندشان که بسیاری از آنها فقط با بنزین سوپر حال‌شان خوش است و مثل خودروهای داخلی فولاد آب دیده نیستند که هرچه در باک‌شان بریزی مشکلی نداشته باشند، بفروشند.

گرانی بنزین باعث افزایش قیمت کدام خودروها می‌شود

اما بازار ایران نشان داده که تابع هیچ قانونی نیست وغیرقابل پیش‌بینی است.

البته کم وبیش هرکدام از این خودروها که به نسبت کم‌مصرف به حساب می‌آیند مشکلات خاص خودشان را دارند و شاید به همین علت پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیاید.

مثلاً خودروهای دوگانه‌سوز مشکلاتی مثل کمبود جایگاه‌های CNG در برخی از شهرستان‌ها و همینطور کمبود فضا در صندوق عقب را دارند. با کپسولی که عملاً نیمی از فضای صندوق را اشغال کرده نمی‌توان به راحتی کنار آمد.

خودروهای هیبریدی هم که از ابتدا قیمت بالایی داشتند و تعداد متقاضی برای آنها زیاد نبود.

بسیاری از افراد هم بخاطر ایمنی پایین بعضی از خودروهای کم‌مصرف داخلی که ما نام نمی‌بریم ولی حتماً خودتان خوب می‌دانیم کدام‌ها هستند، حاضر به فروش شاسی‌بلند ایمن و خرید یک خودوری ناایمن نیستند و ترجیح می‌دهند هزینه بیشتری بابت بنزین بدهند ولی در عوض خودوری‌شان امن باشد.

البته با این اوصاف قاعدتاً باید قیمت خودروها تغییری نکند، ولی بازار ایران است و غیرقابل پیش‌بینی، اگر دیدید همه خودروها با هم گران شد اصلاً نگران نباشید و مطمئن باشید گرانی تنها موضوعی است که همیشه در بازار ایران قابل پیش‌بینی است.

پایان پیام

کد خبر : 142783 ساعت خبر : 10:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=142783
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات