گلونی

اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته اینترنت ماندند

اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته قطعی اینترنت ماندند

اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته قطعی اینترنت ماندند

اخبار موثق سایت‌های معتبر خبری پشت درهای بسته قطعی اینترنت ماندند

پایگاه خبری گلونی راضیه حسینی: اینترنت هنوز هم در مناطق زیادی قطع است و قرار است به مرور وصل شود.

جدای خساراتی که به بسیاری از مشاغل و استارت‌اپ‌ها وارد آمده یکی ار اتفاقات مهم قطع شدن اینترنت ماندن رسانه‌ها پشت درهای بسته بود.

رسانه‌هایی مانند ایسنا و ایرنا که می‌توانستند صدای مردم باشند و نشان داده بودند بسیاری از مردم برای پیگیری اخبار موثق به آنها رجوع می‌کنند.

در روزهایی که بازار شایعات بسیار داغ بود و هر کسی خبری می‌رساند و راست و دروغ‌اش معلوم نبود،  این رسانه‌ها با تمام تلاش سعی در انعکاس اخبار درست داشتند ولی صدای‌شان به جایی نمی‌رسید و مردم به آنها دسترسی نداشتند یا به سختی متصل می‌شدند.

خبرها فرستاده می‌شد و پشت درهای آهنین قطعی اینترنت می‌ماند. مردم بین سیلی از اخبار ضد و نقیض سرگردان بودند و نمی‌دانستند کدام را باید باور کنند.

حالا بعد از گذشت چندین روز نیاز داریم به فکر درباره اتفاقات روزهای اخیر. به این‌که وصل و قطع شدن اینترنت کدام بیشتر آسیب رسان بود و در این اوضاع آیا بی‌خبری مردم و زدن دکمه سکوت رسانه‌های معتبر و موثق کار درستی بود؟

اگر اخبار درست و به‌موقع و از طریق سایت‌های معتبر به ما نرسد چطور می‌‌توانیم نتیجه‌گیری درست و اصولی انجام دهیم.

قطع شدن اینترنت در عصری که جهان در پی سرعت بالاتر و دسترسی راحت‌تر به آن است راه‌حل کناسبی نیست.

وقتی با یک کلیک می‌توان از اخبار جهان مطلع شد، بی‌خبر گذاشتن مردم از اتفاقات فقط بازار شایعات را داغ می‌کند و هیچ سودی ندارد.

بسیاری از ما این روزها پی اخبار  درست و موثق از سایت‌های معتبر بودیم.

سایت‌هایی که حالا هم به کندی باز می‌شوند و معلوم نیست چه زمانی قرار است به روال عادی برگردند و چند روز طول می‌کشد تا اینترنت مانند گذشته با همان سرعت قبلی که از خیلی کشورها کندتر بود (اما بود) به زندگی ما برگردد.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل