گلونی

شب یلدا و موضوع انشا برای دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان

شب یلدا و موضوع انشا برای دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان

شب یلدا و موضوع انشا برای دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان

شب یلدا و موضوع انشا برای دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: در این دوره و زمانه که عصر ارتباطات و اطلاعات است، تدارک برای یک مهمانی ساده فقط به همان شب مهمانی معطوف نمی‌شود.

مدعوین باید از مدتها قبل در سایت‌های مختلف جستجو ‌کنند تا مثلاً لباس و یا آرایش مو و صورت مناسب با تم آن مراسم را پیدا کنند. و یا اینکه بفهمند مد آن سال برای مراسم مورد نظر چیست؟

فرد میزبان نیز از قافله تحقیق و تفحص جا نمی‌ماند و به همان ترتیب مدعوین، ابزار و وسایل خانه‌اش را متناسب با شرایط مهمانی‌اش آماده می‌کند.

از یک منظر حتا کار میزبان سختر از مدعو است. زیرا گاهی مجبور است ابزار و وسایل مورد نیاز جشن را از خارج وارد کنند.

شب یلدا و موضوع انشا برای دانش‌آموزان کلاس پنجم دبستان

مثلاً گزارش‌ها حاکی از آن است که عده‌ای از میزبانان برای مراسم هالووین مجبور شدند هنگام بازگشت از سفرهای خارجی‌شان، کلی اسکلت و دست و پای خونین و قطع شده به همراه بیاورند تا فقط بتوانند خانه را تزئین کنند. در حالیکه مدعوین فقط به یک ماسک ترسناک که همه جا هم پیدا می‌شد بسنده کردند.

البته باید خاطر نشان کرد هر چه مراسم داخلی‌تر و ایرانی‌تر، کار تحقیق‌اش سختر است. زیرا مراسم ایرانی‌ها به دوران ایران باستان مربوط می‌شود و اصلاً با شرایط امروز روز، به اصطلاح آپدیت نشده است.

درحالیکه این مشکل در رابطه با مراسم خارجی‌ها وجود ندارد. چون خارجی‌ها طبق عادت همیشگی‌شان، فکر همه چیز را می‌کنند و اصلاً مراسمشان کهنه نمی‌شود.

به عنوان مثال همین «شب یلدای» خودمان را در نظر بگیرید. که برگزاری آن به عنوان یکی از جشن‌ها در ایران باستان مطرح بوده است.

در آن زمان رسم بر این بوده است که از میوه‌هایی در آن شب استفاده کنند که مانند «کدو حلوایی» طبع گرم داشته باشد و باعث گرمای سر شود تا جلوی بیمار شدن در زمستان را بگیرد.

اما همه خانواده‌های به روز و مدرن عکس‌های با تم کدو تنبلشان را همان زمان جشن هالووین گرفته‌اند.

بنابراین برای خانواده محترم، چاره‌ای جز این باقی نمی‌ماند که در اینترنت جستجو کند ببیند تم امسال یلدا چیست؟ آيا هندوانه را مد نظر قرار بدهد یا انار را یا ازگیل را و یا خرمالو را؟

جستجوها محدود به همین لباس‌های هندوانه‌ای و اناری و ازگیلی و اس‌ام‌اس‌های یلدایی محدود نمی‌شود. حتا دانش‌آموزان کلاس چهارم و پنجم ابتدایی نیز برای انشا با موضوع یلدا باید در اینترنت تحقیق انجام دهند.

بالاخره روزگار فرق کرده است. بچه‌ کلاس چهارم فقط در اینترنت است که مفهوم کرسی و شب چله را خواهد فهمید.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل