گلونی

لایک کردن چه مزایایی دارد؟ مطلبی کوتاه در ستایش لایک کردن پست‌های دوستان و آشنایان

لایک کردن چه مزایایی دارد؟

لایک کردن چه مزایایی دارد؟

لایک کردن چه مزایایی دارد؟ مطلبی کوتاه در ستایش لایک کردن پست‌های دوستان و آشنایان

پایگاه خبری گلونی انوشه میرمجلسی: قدیم‌ترها «لایک» کردن ناامیدی، غم و افسوس آدم‌ها برایم سخت بود.

تناقض عجیبی در قلب سرخ و محتوای تلخ مرتبط به آن حس می‌کردم.

یک‌جور درگیری شخصی بود انگار که اگر لایک می‌کنم یعنی «می‌پسندم»، «تایید می‌کنم» یا «عالی».

در حالی که نمی‌پسندیدم، تایید نمی‌کردم و عالی هم نبود. ناامیدی، غم و افسوسِ هیچ آدمی برایم قابل پسندیدن، قابل تایید یا قابل لذت بردن نبوده و نیست.

این روزها اما تعاریف خیلی چیزها در ذهنم بهم ریخته است. شکل تازه‌ای را تجربه می‌کنم. آدم‌ها، دردهایشان و شکل روایت‌شان از زندگی برایم گاهی تعریف متفاوتی دارد.

تعریفی که این بار می‌شود «لایک» زد، آن هم نه از سر بی‌خیالی که دقیقا با دل پر دغدغه و ذهن آشفته. می‌شود لایک زد وقتی از تنفر، خشم یا ناامیدی‌شان می‌نویسند.

این روزها «لایک» زدن و پررنگ‌کردن آن قلب سرخ زیر عکس‌ها، برای من معانی تازه‌ای دارد؛ «به حرف‌هایت فکر می‌کنم»، «دقیقا همینطور است» یا «تنها نیستی».

من کمرنگ شدن آن تناقض قدیمی را به فال نیک می‌گیرم. به اینکه شاید کارکرد «لایک» حالا کمی تغییر کرده است و از یک تایید سرخوشانه به یک همدلی عمیق رسیده است.

شاید حالا وقتی نوشته‌های کم‌جان، دلتنگی‌های عمیق یا قصه درد یکدیگر را می‌خوانیم، بیشتر از هر زمانی باورش داریم. این را باید به فال نیک گرفت در زمانه‌ای که بهانه‌های کمی برای دلگرمی وجود دارد.

گفتنی است دکمه لایک یک ویژگی در نرم‌افزارهای ارتباطی مانند شبکه‌های خدمات اجتماعی یا تالارهای گفتگو و نیز وب سایت‌های خبری و وبلاگ‌ها است که در آن‌ها کاربر می‌تواند با استفاده از این دکمه تمایل یا حمایت خود از برخی مطالب را نشان دهد.

سرویس‌دهندگان اینترنتی که از این ویژگی بهره می‌برند معمولاً تعداد لایک‌ها توسط کاربران برای هر محتوا را نشان می‌دهند و این نمایش ممکن است کامل باشد یا تنها بخشی از آن.

دکمه لا‌یک یک جایگزین کمی برای روش‌های دیگر ابراز واکنش به محتوا مانند نوشتن یک نظر با پاسخ است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل