گلونی

پیش فروش ایران خوردو خلاف قانون است اما گویا زور سمند به محیط زیست می‌چربد

پیش فروش ایران خوردو

پیش فروش ایران خوردو

پیش فروش ایران خوردو خلاف قانون است اما گویا زور سمند به محیط زیست می‌چربد

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: شرکت خودروسازی ایران خودرو امروز ۲۳ آذر ۹۸ اقدام به پیش‌فروش ۴ محصول خود کرده است و مردم هم سایت این شرکت را شخم زدند.

تا اینجای کار هیچ اتفاق عجیبی روی نداده است.

طبق معمول شرکت‌های خودروسازی بدون اینکه تعهدات قبلی خود را انجام دهند و خودروهای متقاضیانی که ماه‌ها پیش ثبت‌نام کردند را تحویل دهند، باز هم اقدام به پیش‌فروش محصولات جدید خود برای بهار ۹۹ کردند.

تا اینجا که اتفاق معمولی روی داده است و هیچ کس هم اعتراضی ندارد.

اما نکته عجیب و خلاقیت جدیدی که شرکت ایران خودرو به آن روی آورده است پیش‌فروش خودروهایی است که طبق قانون در سال ۹۹ مجاز به تولید نیستند.

طبق قانون از سال فروردین ۹۹ به بعد خودروهایی که با استاندارد آلایندگی یورو ۴ تولید می‌شوند نباید تولید شوند.

اما با وجود این قانون مشاهده می‌شود که شرکت خودروسازی ایران خودرو چند محصول خود که دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ است را برای بهار سال ۹۹ پیش‌فروش می‌کند.

از آنجایی هم که ما خودمان بچه ایران هستیم و ایران خودرو هم بچه ایران است، همدیگر را می‌شناسیم و می‌دانیم که این خودروها شیرین تا اواخر تابستان طول می‌کشد تا به دست مشتری برسد.

پس حالاحالاها ماجرای نقض قانون در شرکت‌های خودروسازی ادامه خواهد داشت.

حالاحالاها اخبار پر می‌شود از اطلاعیه‌های پلیس و سازمان حفاظت از محیط زیست و جوابیه‌های خودروسازها و بیانیه‌های سازمان حمایت از تولیدکننده و ورودهای بی‌ثمر سازمان تنظیم مقررات.

سازمان حفاظت از محیط زیست هم طی نامه‌ای به مسئولان شرکت ایران خودرو یادآور شده است شرکت مجاز به تولید خودروهای مذکور نیست اما هنوز از سوی سازندگان خودروهای یورو ۴ پاسخی دریافت نشده است.

نامه محیط زیست برای پیش فروش ایران خوردو

باید بنشینیم و ببینیم نتیجه چه می‌شود؟ باید ببینیم زور کدام نهاد و ارگان می‌چربد؟

آیا سازمان حفاظت از محیط زیست و پلیس راهنمایی و رانندگی و سمن‌های محیط زیستی و مردم زورشان بیشتر است یا آردی و سمند و دنا؟

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل