گرانی بنزین مترو را شلوغ‌تر از قبل می‌کند؛ مسئولین لطفاً به فکر باشید

گرانی بنزین مترو را شلوغ‌تر از قبل می‌کند؛ مسئولین لطفاً به فکر باشید

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: یکی از پیامدهای گرانی بنزین استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو است.

وسیله‌ای که با همین جمعیت در بعضی از ساعات خط‌های پررفت و آمد، حتا جای خالی برای بازدم آدم هم ندارد چطور می‌تواند پاسخگوی تعداد بیشتر مسافران باشد؟

افزایش مسافر مترو باعث مستهلک شدن آن می‌شود و در این روزها یکی از نیازهای شهر تهران توسعه مترو است. بودجه‌ای که اگر نباشد و به داد مترو نرسد این وسیله نقلیه عمومی سریع و گاهی راحت، نمی‌تواند جوابگوی مردم شود.

وقتی تا چندمیلیمتری در مترو مسافر ایستاده باشد و بعد از بسته شدن مثل پوستر به شیشه در بچسبند، دیگر جایی برای مسافر بیشتر باقی نمی‌ماند.

گرانی بنزین مترو را شلوغ‌تر از قبل می‌کند

با توسعه مترو مطمئناً بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند برای رسیدن به محل کار، مدرسه، دانشگاه و… مسیری بدون ترافیک و سریع را انتخاب کنند.

مسیری که هم بسیار ارزان‌تر است و هم از دود و دم خیابان‌های تهران دور خواهند ماند.

اما چه زمانی مسئولین تصمیم می‌گیرند برای این کار بودجه‌ای اختصاص دهند و اصلاً لزومی برای توسعه آن می‌بینند یا با خودشان می‌گویند مشکلی نیست مردم کمی مهربان‌تر بنشینند جا برای باقی مسافران هم باز می‌شود؟

به مسئولین عزیز پیشنهاد می‌کنیم یک روز بدون هماهنگی قبلی در یکی از مسیرهای شلوغ و پررفت و آمد سوار مترو شوند و مهربانی حداکثری مردم را ببینند. شاید آن وقت لزوم توسعه این وسیله مهم و مفید را درک کنند.

اگر می‌خواهیم گرانی بنزین نتایج مثبتی مثل استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی داشته باشد باید در فکر توسعه آنها هم باشیم.

البته شاید بهتر بود قبل از گرانی، توسعه وسایل حمل و نقل عمومی را می‌دیدم،  بعد با خیالی آسوده خودروها را در پارکینگ می‌گذاشتیم و به جمع متروسواران می‌پیوستیم.

پایان پیام

کد خبر : 143106 ساعت خبر : 3:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143106
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات