یک راه حل مفید و جالب برای حفظ محیط‌ زیست و استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی

یک راه حل مفید و جالب برای حفظ محیط‌ زیست و استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی

به گزارش پایگاه خبری گلونی یکی از مشکلات بزرگ محیط‌ زیست کیسه‌های پلاستیکی هستند که در زندگی روزمره ما استفاده‌های بسیار زیادی دارند.

برای استفاده کمتر از این کیسه‌ها کمپین‌های مختلفی تشکیل شد.

از زنبیل تا ساک‌دستی‌های پارچه‌ای به مردم پیشنهاد شد. ولی هنوز هم کیسه پلاستیکی در بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها کاربرد دارد و به نظر نمی‌آید قابل حذف باشد.

شاید  اگر حرف از شستن این کیسه‌ها به میان بیاوریم همه با تعجب به ما نگاه کنند و بپرسند؟ «مگه کیسه پلاستیکی رو هم می‌شورن؟»

باید خدمت‌تان عرض کنم، بله. همان بنده خدایی که کیسه پلاستیکی را اختراع کرد خودش آنها را می‌شست و دوباره استفاده می‌کرد.

احتمالاً خدابیامرز هرگز به فکرش هم نمی‌رسید روزی این کیسه‌های چندبارمصرف این‌قدر باعث آلودگی محیط‌زیست بشوند.

یک راه حل مفید و جالب برای حفظ محیط‌ زیست

البته نباید از خودمان انتظار داشته باشیم از همین فردا کیسه‌های پلاستیکی را که از میوه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌گیریم بشوییم.

خیلی از ما کمد آشپزخانه‌مان پر از ظروف یک‌بارمصرف است و اگر می‌توانستیم جلوی مهمان‌ها هم از همان‌ها استفاده می‌کردیم تا مجبور به شستن ظرف‌ها نشویم.

از همه مهم‌تر، دیگر غیر از سفره یک‌بارمصرف سفره دیگری در خانه نداریم وهربار بعد از جمع کردن میز غذا با گفتن «خدا پدر اونی که سفره یه‌بار مصرف رو ساخت بیامرزه» آن را در سطل زباله می‌اندازیم.

جاافتادن این فرهنگ در فکرمان کمی زمان‌بر است. اما همین‌که به این موضوع فکر کنیم و هربار بعد از انداختن کیسه‌های پلاستیکی در سطل زباله، کمی عذاب وجدان سراغ‌مان بیاید که می‌توانستیم همین کیسه را بشویم و مجدد استفاده کنیم کافی است.

احتمالاً بعد از مدتی یا با خودمان کنار می‌آییم و کیسه‌ها را می‌شوییم یا کلاً بی‌خیال استفاده از آنها می‌شویم و از زنبیل یا کیسه‌های پارچه‌ای استفاده می‌کنیم.

در هر دو صورت با استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی کمک بزرگی به محیط‌زیست می‌کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 143412 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143412
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات