آثار حسین محبوبی در نمایشگاه روزگار محبوب

آثار حسین محبوبی در نمایشگاه روزگار محبوب

دومین نمایشگاه نگارخانه مهرسان با عنوان «روزگار محجوب » به ۹۰ سال زندگی استاد پیشکسوت و صاحب نام هنر معاصر عالیجناب حسین محجوبی می پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی این نمایشگاه مروری بر آثار و نکوداشت استاد حسین محجوبی نقاش، معمار، طراح و سازنده پارکهای مطرح ایران و از چهره‌های بین‌المللی هنر نقاشی است و مجموعه‌ای از آثار قدیم و جدید استاد که اخیرا نشان عالی «هنر برای صلح» را از آن خود کرده دربرمی‌گیرد.

آثار حسین محبوبی در نمایشگاه روزگار محبوب

جشن امضای کتاب و برگزاری کارگاه عملی از بخش‌های این رویداد ارزشمند هنری است که از آخرین جمعه آذر ماه در نگارخانه مهرسان آغاز می‌شود.

علاقمندان برای شرکت در آیین افتتاح این رویداد می‌توانند ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۹ آذرماه ۱۳۹۸، در حوالی شب یلدا مهمان نگارخانه مهرسان واقع در پردیس فرهنگی هنری مهرسان شوند تا در آستانه ۹۰ سالگی استاد حسین محجوبی و همراه با مهربانی همیشگی او، آثار ماندگارش را به نظاره بنشينند.

او در سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و از نوجوانی به نقاشی روی آورد. در سال ۱۳۲۹ بر اثر یک اتفاق، به کمک دکتر محمدعلی مجتهدی برای ادامه تحصیلات متوسطه به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.وی همزمان دروس معماری را هم گذراند.

محجوبی و آثار نقاشی او در ایران و جهان شناخته شده هستند. از جمله کارهای ماندگار او در زمینه رشته معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت و نیاوران لاله و جمشیدیه و خزانه و همچنین اولین پارکهای کویری ایران در سال‌های بعد است.

در سال ۱۳۵۳ خانه محجوبی را تاسیس کرد.

وی با بیش از نود نمایشگاه اختصاصی و شرکت در صدها نمایشگاه گروهی در ایران و سایر کشورها از پرکارترین هنرمندان برجسته و صاحب سبک می باشد.

پایان پیام

کد خبر : 144856 ساعت خبر : 5:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144856
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات