از فضای داخل اتوبوس‌های شهری استفاده بهینه کنیم تا مشکل کمبودشان حل شود

از فضای داخل اتوبوس‌های شهری استفاده بهینه کنیم تا مشکل کمبودشان حل شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه با وجود مصوبات مثبت، حتی یک دستگاه اتوبوس هم طی ۶ سال گذشته از سوی دولت تحویل شهرداری نشده است.

پایگاه خبری گلونی؛ راضیه حسینی: با این حساب باید فکری اساسی برای مسافرانی کرد که با گران شدن بنزین به فکر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی افتاده‌اند.

به نظر ما بهتر است از اتوبوس‌های موجود استفاده بهینه شود تا هم دولت مجبور نشود در این اوضاع و شرایط بی‌پولی بودجه خرج اضافه کردن اتوبوس کند، هم مردم در شرایط مشابه دولت، پول خرج بنزین نکنند.

پیشنهاد ما این است که از فضای داخل اتوبوس‌ها استفاده بیشتری شود و به شیوه پیکان‌های دهه شصت که حتا یک جای پرت و خالی در آن باقی نمی‌ماند و گاهی روی صندلی راننده هم دو نفر می‌نشستند، مسافر سوار کنند.

حتا بهتر است صندلی‌های اتوبوس‌ها را بردارند تا فضای بیشتری ایجاد شود. کف اتوبوس را موکت کنند و مردم خیلی صمیمی و مهربان کنار هم بنشینند. با این شیوه نه‌تنها کسری اتوبوس‌های شش سال گذشته جبران می‌شود بلکه تا شش سال آینده هم نیاز نیست دولت نگران کمبود وسایل حمل و نقل عمومی شود.

تاکسی‌ها هم بهتر است به دوران پیکان‌های نارنجی برگردند و با ظرفیت هفت، هشت نفره مسافر سوار کنند. همان دوران که تاکسی بیچاره خودش باورش نمی‌شد در روز این‌همه مسافر جابجا می‌کند و آخر وقت هنوز در و پیکرش سرجایش است و وانرفته.

مردم هم باورشان نمی‌شد در یک فضای کوچک که گنجایش چهار یا پنج نفر را دارد شش تا هفت نفر گاهی هم هشت نفر می‌نشستند.

فقط می‌ماند مترو که هر جور حساب کنیم جای پرت و خالی پیدا نمی‌شود و بیش از اندازه کافی مسافر حمل می‌کند.

برای این یکی راه حلی نداریم، ولی با استفاده بهینه از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها احتمالاً نیازی به تجهیز مترو نیست و دولت می‌تواند با خیال راحت برود سراغ مسائل مهم‌تر و دیگر نگران کمبود وسایل حمل و نقل عمومی نباشد.

پایان پیام

کد خبر : 143226 ساعت خبر : 1:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143226
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات