اینترنت موبایل کشور تا ۳ روز دیگر وصل می‌شود

اینترنت موبایل کشور تا ۳ روز دیگر وصل می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی پوریا آسترکی تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی از ملاقات خود و جمعی از فعالان این حوزه با وزیر ارتباطات خبر داد و نوشت:

اینترنت موبایل کشور تا ۳ روز دیگر وصل می‌شود

خبر فوری روز ۶ آذر:

پوریا آسترکی، تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی در این رابطه به همشهری می‌گوید: قطع کامل اینترنت در واقع ادامه سلسله‌داستانی بوده که به اینجا رسیده است. چندسال قبل تصمیمی بد برای بستن شبکه‌های اجتماعی گرفته شد و توییتر، فیسبوک و یوتیوب فیلتر شدند.

این بستن شبکه‌های اجتماعی در مقطعی که اینترنت موبایل در حال رشد بود باعث تجمع و تمرکز غیرعادی کاربران در تلگرام شد. تلگرام درحالی‌که خصوصیات یک رسانه مطلوب را نداشت، به همین خاطر تبدیل به رسانه اول در کشور شد. این تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی در این رابطه تأکید دارد:

به‌عنوان راه‌حل حتی در همین روزنامه همشهری بارها نوشته شد که باید شبکه‌های دیگر باز شود تا این تمرکز از روی تلگرام کنار برود.

وقتی کاربران دارای اینترنت موبایل شدند نخستین تجربه بسیاری از کاربران از فضای مجازی و اینترنت تلگرام بود! میلیون‌ها کاربر وارد تلگرامی شدند که در آن تعامل و تضارب آرا وجود نداشت.

به همین دلیل بخش کوچکی از جامعه جذب کانال‌هایی مثل آمدنیوز شدند.

از آن بخش یک گروه کوچکی آنقدر با شایعات برانگیخته شدند که ناآرامی‌های دی‌ماه۹۶ پدید آمد. دی۹۶ بیشتر اتفاق رسانه‌ای بود.

بعد از این ماجرا اما تلگرام فیلتر شد. بارها گفته شد که بازکردن فضاهای دیگر می‌تواند به‌جای فیلترینگ، ماجرای تلگرام را حل کند اما کسی توجهی به آن نکرد.

فیلترینگ تلگرام باعث شد ده‌ها میلیون کاربر تبدیل به کسانی شوند که مجهز به انواع فیلترشکن، وی‌پی‌ان و پروکسی هستند. در واقع صورتحساب فیلترینگ تلگرام را اکنون نظام با قطع و بستن اینترنت پرداخت کرده است.

آسترکی می‌گوید: اگر تلگرام فیلتر نشده بود با محدودیت موقت چند شبکه به دغدغه‌های امنیتی پاسخ داده می‌شد، اما به‌خاطر فیلترینگ تلگرام میلیون‌ها کاربر متخصص رد کردن فیلترینگ، چاره‌ای جز قطع کل اینترنت باقی نماند.

حالا این پیام به مردم داده شده که هر زمانی امکان قطع کامل اینترنت وجود دارد.

همه این ماجراها در یک پدیده گلوله‌برفی‌وار از بستن و محدودیت شبکه‌های اجتماعی و بعدش از تلگرام شروع شد.

باور کنید ضرر اقتصادی این قطعی یک هفته اینترنت بسیار بیشتر از سودی است که قرار است دولت از افزایش قیمت بنزین کسب کند.

شاید خنده‌دار باشد اما واقعیت دارد که این ماجرا از یک کج‌سلیقگی برای فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی شروع شده و حالا به قطع اینترنت رسیده است.


پایان پیام

کد خبر : 143316 ساعت خبر : 8:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143316
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات