جوجه افزایش قیمت بنزین را آخر پاییز بشمریم

جوجه افزایش قیمت بنزین را آخر پاییز بشمریم

شرح عکس: تخریب پمپ بنزین شهر قدس (قلعه حسن خان) در حوادث پس از گرانی بنزین، که منجر به تخریب اموال عمومی شد.

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان: به گزارش ایسنا سردار کمال هادیانفر در حاشیه جلسه کمیته هماهنگی طرح‌های زمستانه پلیس راهور که ظهر روز چهارشنبه در شهرک آزمایش برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:

«از زمان شروع افزایش قیمت بنزین در روزهای اخبر تا کنون این مسئله اثر محسوسی در کاهش ترافیک و تردد در شهرها نداشته است و با توجه به آنچه که ما هر روزه رصد می‌کنیم این موضوع محسوس نبوده است. همچنین طبیعتاً با توجه به اینکه در ترافیک و ترددها تغییری ایجاد نشده، بنابراین در حال حاضر نمی‌توان گفت که این اقدام در کاهش کشته‌های حوادث رانندگی موثر بوده است»

از زمان شروع سهمیه‌ بندی بنزین به طروق مختلف، دلیل افزایش قیمت بنزین را از زبان مسولین شنیده بودیم.

جوجه افزایش قیمت بنزین را آخر پاییز بشمریم

اما واقعاً فکرش را هم نمی‌کردیم که به این زودی‌ها منتظر اثرات محسوس و مثبت آن باشند.

شاید دلیل اینکه مسولین ناگهانی قیمت بنزین را افزایش دادند این بوده است که همانند خود خبر که شوکه کننده بود، اثرات محسوس و مثبت آن نیز یکدفعه‌ای و به صورت شوکه کننده در سطح شهرها اعمال گردد.

مثلاً شب بخوابیم، صبح که از خواب بیدار شدیم، از اخبار بشنویم که در پی گران شدن بنزین در هفته گذشته، آمار تلفات جاده‌ای در ایران به صفر رسید.

و یا اینکه در پی گران شدن بنزین حتا یک مورد خودرو تک سرنشین در سطح شهرها گزارش نشده است و ناوگان حمل و نقل عمومی و مترو نیز بدون مشکل و ازدحام مسافرین، در حال خدمت‌رسانی هستند.

به هر حال اینجا ایران است و به این راحتی‌ها اثرات محسوس و مثبت یک طرح پدیدار نمی‌شود.

ما فوق فوقش به جای تن دادن به اثرات محسوس و مثبت، به طرح‌ها عادت می‌کنیم و همه چیز را از یاد می‌بریم.

مگر چند سال قبل که بنزین از لیتری صد تومان به هزار تومان رسید و ده برابر شد را یادمان است که این سه برابر شدن یادمان بماند.

همان موقع نیز نه ترافیک کمتر شد و نه آمار تلفات جاده‌ای بهبود پیدا کرد.

البته این نکته را نیز باید متذکر شد که اگر ایران هم نبود و هر جای دیگر در دنیا بود، حتا اگر ماکروویو هم بود، بالاخره مسولین باید تا آخر آذر ماه صبر می‌کردند که پاییز تمام شود تا بتوانند جوجه‌ها را بشمرند!

فقط ای کاش اگر آخر پاییز معلوم شد که طرح گران شدن بنزین در کاهش ترافیک و تلفات جاده‌ای اثرات محسوس و مثبت داشته است، مسولین سریعاً طرح گران‌تر شدن قیمت کتاب‌ها را اعمال قانون کنند تا بلکه اثرات محسوس و خوبی روی سطح مطالعه مردم داشته باشد.

پایان پیام

کد خبر : 143458 ساعت خبر : 2:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143458
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات