خبر قطع شدن برق ۴۴۵ روستا در استان لرستان را هیچ کس نشنید؛ چرایش را می‌گوییم برای‌تان

خبر قطع شدن برق ۴۴۵ روستا در استان لرستان را هیچ کس نشنید؛ چرایش را می‌گوییم برای‌تان

پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: طبق گفته مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در روزهای گذشته به دلیل ریزش برف تعداد ۴۴۵ روستای استان با قطع برق به دلیل شکستگی تیر، سوختن ترانس، قطع سیم و کابل و… با قطع شبکه مواجه شدند.

این روستاها اغلب در شهرستان‌های خرم‌آباد، سلسله، دلفان و الیگودرز بوده و بسیاری از آن‌ها در مناطق صعب‌العبور هستند.

حالا که عصر ارتباطات و رسانه است انتظار می‌رود خبرها در چند ثانیه کوتاه رد و بدل شوند، اما این اتفاق فقط در مورد برخی خبرها می‌افتد،

یعنی هنوز هستند خبرهایی که در دیوارهای کوچک خانه‌های روستایی می‌مانند و کسی از آن‌ها مطلع نمی‌شود.

چرا خبر قطع شدن برق ۴۴۵ روستا منتشر نشد؟

چرا؟ چون هنوز واژه‌ی «محرومیت» در برخی از نقاط کشور معنای خودش را حفظ کرده است و روز به روز هم اتفاقاً واضح‌تر معنی می‌شود.

همین خبر قطعی برق در ۴۴۵ روستا را در نظر بگیرید، چند تا از استان‌های کشور از این موضوع مطلع شدند؟

اصلا کسی متوجه شد که ساکنین این روستاها چند شبانه روز را بدون نعمت برق و در آن سرمای طاقت‌فرسا سر کردند؟

اگرچه در حال حاضر عملکرد رسانه‌های کشور برای پوشش دادن برخی اخبار خیلی خوب است ولی این موضوع کاملاً به صورت انتخابی است و همه استان‌ها و شهرهای کشور در آن سهم ندارند.

که اگر داشتند این‌گونه نمی‌شد. هر شب خیلی از ما با بالا و پایین‌ کردن شبکه‌های مجازی و گشت‌های اینترنتی از رنگ زیرپوش بازیکن فوتبال گرفته تا رنگ ناخن سلبریتی‌ها خبردار می‌شویم، خبر کیک‌ها و کلوچه‌های مسموم خیلی سریع دست به دست می‌شود اما چنین خبری که در حقیقت یک درخواست کمک است از توجه دور می‌ماند.

مسیر صعب‌العبور این روستاها کار را چنان برای کارمندان توزیع برق سخت کرده بود که مجبور شده‌اند تجهیزات‌شان را به صورت دستی به منطقه منتقل کنند.

در صورتی که اگر این خبر هم مثل هزار و یک حاشه‌ای که روزانه دست به دست می‌شوند، رسانه‌ای می‌شد، شاید می‌توانستند تجهیزات خاصی را به منطقه مورد نظر اعزام کنند.

سهم لرستان در خبرها و پوشش رسانه‌ای هم چیزی جز محرومیت نبود. و این دردی است که گویی پایان ندارد.

یعنی خبر قطع برق ۴۴۵ روستا به اندازه خبر آلودگی هوا در شهرهای بزرگ که تیتر اول خبرگزاری‌ها در روزهای زمستانی است اهمیت نداشت؟

کاش به اخبار حوادث و اتفاق‌های کشور دقت بیش‌تری شود، شاید بتوان جلوی خیلی از چیزها را گرفت. پیش از آن که به طور کلی خراب شوند.

پایان پیام

کد خبر : 144899 ساعت خبر : 12:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=144899
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات