در باغ فین کاشان شنا نکنید و یادگاری ننویسید

در باغ فین کاشان شنا نکنید و یادگاری ننویسید

پایگاه خبری گلونی ارشین ساکی: شاید به نظرتان عجیب باشد اما تابلوهایی که برای اخطار دادن به بازدیدکنندگان در مکان‌های تاریخی نصب می‌شود نتیجه رفتاری است که مردم و بازدیدکنندگان با آن مکان تا ریخی داشته‌اند.

مثلا اگر در باغ فین کاشان نوشته شده است که شنا کردن در آب حوض ممنوع است یعنی پیش از این کسانی بوده‌اند که با مایو و دماغ‌گیر و عینک شنا احتمالا، به نیت شنا کردن به این مکان آمده‌اند.

یا مثلا اگر روی تابلو اخطار داده شده که باغ فین جایی برای پهن کردین زیلو و بساط درست کردن جوجه کباب نیست یعنی عزیزانی از هم‌وطنان‌مان این کارها را به بدترین شکل ممکن انجام داده‌اند.

در باغ فین کاشان شنا نکنید و یادگاری ننویسید

بله و جالب اینجاست بدانید هنوز که هنوز است رسم یادگاری نوشتن روی دیوارها ادامه دارد و هستند کسانی که می‌خواهند از طریق همین نوشتن‌ها و آسیب رساندن به اماکن تاریخی نام‌شان را جاودانه کنند.

البته نمی‌دانند که روح عزیزشان در طول روز احتمالا چندین مرتبه از جانب بازدید کنندگان مورد عنایت قرار می‌گیرد.

ریختن زباله و کارت‌های عابر بانک و متفرقه در حوض‌های این مکان تاریخی مورد عجیب دیگری است که اگر به چشم خودتان نبینید باور کردنش برای‌تان سخت خواهد بود.

اما باور کنید همه این‌ها واقعیت دارد و هنوز خیلی از افراد قدر و منزلت آثار تاریخی را نمی‌دانند و چنین رفتارهایی با ان‌ها دارند.

یکی دیگر از عادات عجیب گروهی از بازدیدکنندگان عکس‌های سرسام‌آور و زیادی است که می‌خواهند بگیرند.

آن‌قدر زیاد که گاه باید برای دیدن قسمتی از ان مکان تاریخی دقایق زیادی را منتظر بمانی تا طرف عکاسی‌اش تمام شود.

شکر خدا به لطف گوشی‌های دیجیتال هم که دیگر مشکل تمام شدن حلقه فیلم وجود ندارد و عزیزان می‌توانند ساعت‌ها مشغول باشند. فارغ از این‌که دیگران هم مانند آن‌ها برای آمدن به آن‌جا هزینه پرداحت کرده‌اند و بلیت خریده‌اند.

کاش کمی بیش‌تر حواس‌مان به رفتارمان باشد، آن هم در مکان‌های تاریخی و باستانی که از قضا عمومی هستند.

پایان پیام

کد خبر : 143580 ساعت خبر : 10:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=143580
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات